کدام بخش از مردم سوریه از شرکت در انتخابات محرومند؟

کدام بخش از مردم سوریه از شرکت در انتخابات محرومند؟
سه شنبه 31 فروردين 1400 - 21:02

العالم _ سوریه

خبر:

درحالی که بناست در 26 ماه می یعنی کمتر از 40 روز دیگر انتخابات ریاست جمهوری درسوریه برگزار شود اما همه مردم سوریه نمی توانند در این انتخابات شرکت کنند.

تحلیل:

- اولین منطقه محروم از شرکت در انتخابات ادلب و قسمت هایی از حلب است که همچنان در دست تروریست ها قرار دارد و بدیهی است که جمعیت نزدیک به سه میلیون نفری این مناطق از مشارکت در انتخابات محروم خواهند بود.

- در شمال شرقی سوریه یعنی مناطق تحت کنترل قسد و محل حضور امریکایی ها بسیار دور از ذهن است که مردم از حق مشارکت در انتخابات بهره مند باشند در این مناطق نه تنها امریکا برگزاری انتخابات در سوریه را مشروع نمی داند و مانع برگزاری آن خواهد شد بلکه کردها نیز که ارتباط ویژه ای با بایدن دارند به احتمال قوی مانع از برگزاری انتخابات در این مناطق شوند. قسد سال گذشته و در جریان انتخابات پارلمان نیز مانع برگزاری انتخابات شده بود.

- در شمال غرب سوریه و مناطق تحت اشغال ترکیه نیز به نظر می رسد مردم این مناطق از حق مشارکت در تعیین سرنوشت محروم نگه داشته شوند. این درحالی است که انتخابات در دیگر مناطق سوریه و حتی خارج از این کشور برگزار خواهد شد.

- پس از ناکامی اشغالگران در جنگی 10 ساله علیه مردم سوریه به نظر می رسد محروم نگه داشتن مردم این کشور از مشارکت در انتخابات تنها راهکار باقی مانده جهت انتقام گیری از سوری های وفادار به نظام قانونیشان باشد.

پربیننده ترین خبرها