واکنش تند عراقی ها به توئیت اهانت‌آمیز خبرنگار صهیونیست پس از حادثه در بغداد

واکنش تند عراقی ها به  توئیت اهانت‌آمیز خبرنگار صهیونیست پس از حادثه در بغداد
يکشنبه 5 ارديبهشت 1400 - 17:42

هنوز چندین ساعت از آتش سوزی بیمارستانی در جنوب شرقی بغداد پایتخت عراق و قربانی شدن دهها شهروند نگذشته که ایدی کوهین خبرنگار اسرائیلی در تویتتر با لبخند ظاهر شده و داغ دل عراق و عراقی ها را تازه می کند.

العالم - داغهای مجازی

دولت عراق پس از کشته و زخمی شدن دهها نفر به دنبال آتش سوزی در بیمارستان ابن الخطیب بغداد عزای عمومی اعلام کرد و مصطفی الکاظمی نخست وزیر نیز خواهان تحقیقات فوری برای شناسایی مقصرین و مجازات آنان شد.

از سوی دیگر کمیسریای عالی حقوق بشر نیز خواهان استعفای حسن التمیمی وزیر بهداشت عراق شد.

همه مردم عراق به شدت ناراحت شده و در شبکه های اجتماعی نیز این مطلب را دنبال کرده و ناراحتی عمیق خود را در برابر این فاجعه اعلام کردند زیرا بیشتر قربانیان از بیماران کرونایی بودند اما سرنوشتشان این بود که به خاطر آتش سوزی و خفگی جان دهند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، سعید نمکی وزیر بهداشت و سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران به مردم و دولت عراق تسلیت گفتند اولریک شانون سفیر کانادا در عراق نیز با قربانیان این آتش سوزی ابراز همدردی کرد.

اما ایدی کوهین خبرنگار صهیونیست به روش دیگری موضوع را بررسی کرد و در آن میزان کینه و تنفر خود را به عراق و مردم عراق نشان داد و گفت: حوادث عراق مجازات عراقی ها برای آواره کردن یهودیان توسط حاکمان پیشین عراقی است.

کاربران شبکه های اجتماعی اما ، واقعیتی را به کوهین متذکر شدند که موساد خود موجب آوارگی یهودیان از عراق شد. آنها از مجازات کشتار دیریاسین و آواره کردن فلسطینیان و سایر جنایتهایشان در حق فلسطینیان پرسیدند که مدارکش در جهان وجود دارد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها