گفته های شاهدان عینی درباره بیمارستان ابن الخطیب+ ویدئو

يکشنبه 5 ارديبهشت 1400 - 18:43

مدیر دفتر شبکه العالم در بغداد به نقل از شاهدان عینی آورده است که آمار کشته شدگان و مجروحان حادثه بیمارستان ابن الخطیب بسیار بیشتر از آنچه که مسئولان عراقی بیان کردند است ؛ شاهدان تاکید کردند که تاخیر نیروهای دفاع شهری برای حضور در محل حادثه و امدادرسانی سبب افزایش آمار قربانیان شد.

العالم ـ عراق

نوید بهروز در تماس مستقیم با شبکه العالم گفت: به گفته شاهدان عینی انتظار می رود که آمار قربانیان بسیار بیشتر از 82 نفر باشد.

وی توضیح داد که حادثه در بخش احیای ریوی و بر اثر انفجار کپسول اکسیژن رخ داد. در این بخش بیماران مبتلا به کرونا بستری بودند.

خبرنگار العالم در بغداد افزود: این حادثه فاجعه بار از وجود اشکالات در زیرساخت های بهداشتی عراق خبر می دهد. و این علاوه بر نبود سیستم های هشدار آتش سوزی است که جای بسی شگفتی است.

بهروز خاطرنشان کرد: تاخیر نیروهای دفاع شهری و نیز نیروهای آتش نشانی برای حضور در بیمارستان یکی دیگر از علل افزایش آمار قربانیان بود.

یکی از شاهدان عینی گفت: این حادثه ساعت ده و نیم شب رخ داد. و ما ساعت 11 به بیمارستان رسیدیم. اما تا ساعت 3 همچنان آتش سوزی ادامه داشت. ابتدا دو خودروی دفاع شهری به محل حادثه رسیدند و بعد از ساعت 11 آمبولانس ها از بیمارستان الزعفرانیه آمدند. حضور نیروهای دفاع شهری 45 دقیقه طول کشید. اما امدادرسانی ها بسیار با تاخیر صورت گرفت. آنها از بیمارستان های الزعفرانیه و شیخ زاید و مدینه الطب آمدند و برخی از مجروحان را منتقل کردند و برخی دیگر از مجروحان با ماشین توک توک به بیمارستان ها منتقل شدند.

این شاهد عینی افزود: هیچ پزشکی در آنجا نبود همگی پا به فرار گذاشتند. پس از ساعت 12 به بیمارستان بازگشتند پس از آنکه نیروهای امنیتی و پلیس فدرال و نیروهای امداد و ارتش حضور پیدا کردند.

شاهد عینی دیگری نیز گفت: نیروهای دفاع شهری می بایست لباس های ضد حریق به تن کرده باشند تا بتوانند وارد بیمارستان شوند و به مجروحان کمک کنند. کپسول های اکسیژن نباید توسط شهروندان جابجا شوند زیرا آنها نمی دانند که این کپسول ها به روغن واکنش نشان می دهند. در آن اتاق برخی مشغول پخت سحری بودند.

نوید بهروز خبرنگار العالم نیز توضیح داد که درهای خروج اضطراری بیمارستان نیز قفل بودند. شهروندان در برخی محله ها با برگزاری تظاهرات خواستار برکناری مسئولان شدند. اما برخی بر این باورند که این مساله فقط متعلق به بیمارستان ابن الخطیب و یا رییس بهداشت الرصافه نیست بلکه اغلب بیمارستان های عراق دچار چنین مشکلاتی هستند.

وی در پایان تاکید کرد که به سبب بسته شدن بخش احیای ریوی و آتش گرفتن طبقات امکان فیلمبرداری برای تیم العالم فراهم نشد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها