پیروزی قدس به رغم قلدری رژیم صهیونیستی

پیروزی قدس به رغم قلدری رژیم صهیونیستی
سه شنبه 7 ارديبهشت 1400 - 12:32

کاربران فلسطینی و مصری و چند کشور دیگر از هشتگ (#القدس_ تنتصر) (قدس پیروز است) استقبال کردند. این هشتگ تنها چند روز پس از هشتگ (#القدس_تنتفض) در فلسطین و مصر ترند شد.

العالم - داغ های مجازی

در خبرها آمده است که فلسطینی ها دیروز دوشنبه با سر دادن شعار و برافراشتن پرچم فلسطین درمیدان باب العامود در قدس پیروزی خود را جشن گرفتند و قدس یک بار دیگر ثابت کرد که با کمک جوانان و قهرمانان و نگهبانانش از جلادان رژیم صهیونیستی قوی تر است و این چنین پیروزی دیگری را برای خود رقم زد.

جوانان فلسطینی در قدس حفاظ های آهنی و موانعی را که ارتش رژیم صهیونیستی در مقابل باب العامود گذاشته بودند را کنار زدند و این چنین این منطقه شاهد جشن پیروزی فلسطینی هایی شد که رژیم اشغالگر را در مقابل خواست خود به زانو درآوردند اما نظامیان این رژیم با حمله به تجمع فلسطینی ها در این منطقه، شماری از آنها را بازداشت کردند.

در اینجا نمونه هایی از مهمترین توییت های کاربران را ذکر می کنیم:

این پیروزی چندان به مذاق اشغالگران خوش نیامد و نظامیان این رژیم با با باتوم و بمب های گازی و صوتی به جوانان حمله کردند اما باز هم با مقاومت آنها رو به رو شدند.

این جنگ و گریز ادامه یافت و نظامیان اشغالگر دوباره دیشب به تجمع فلسطینی ها در منطقه باب العامود حمله کرده و با تعقیبد آنها در شهرک قدیمی و خیابان سلطان سلیمانف تجمع آنها را با توسل به زور و خشونت پراکنده کرد.

اندکی قبل کمیته های مقاومت مردمی اعلام کرده بود که جوانان انقلابی قدس با مقاومت در مقابل قلدری اشغالگران و تأکید بر هویت عربی و اسلامی قدس، پیروزی دیگری را در میدان اراده و پایمردی به دست آوردند.

این کمیته ها در بیانیه خود اعلام کردند که ملت فلسطین بار دیگر ثابت کرد که حق فلسطینی از باطل اسرائیلی قدرتمندتر است. در این بیانیه تصریح شده است: " امروز قدس و انقلابیونش ثابت کردند که حق، رفتنی است و مقاومت بهترین راه برای احقاق حقوق و آزادی وطن و پاکسازی مقدسات است".

در غزه نیز همزمان، نظامیان اشغالگر، پیام تهدیدی را برای حماس فرستادند با این مضمون که اگر شلیک موشک ادامه پیدا کند، این رژیم دست به تهاجم گسترده به غزه خواهد زد. سایت عبری "والا" در این باره ادعا کرد که این رژیم از طریق "تور وینسلاند"، نماینده ویژه سازمان ملل در خاورمیانه پیام تهدیدی را برای حماس و رهبران تشکیلات خودگردان در رام الله ارسال کرده است.

این رژیم همچنین اعلام کرد که منطقه ماهیگیری در سواحل غزه را تا اطلاع ثانوی به طور کامل می بندد. هدف از این حرکت اعمال فشار بر رهبران فلسطینی در غزه در واکنش به حملات موشکی به این رژیم است. گفتنی است از عصر جمعه 40 موشک از غزه به رژیم صهیونیستی شلیک شده است.

اما نه قدس و نه غزه و نه حتی رام الله در مقابل این تهدیدها تسلیم نشدند و خلیل الحیه، رئیس فهرست "القدس موعدنا" حماس گفت" تسلیم شدن رژیم صهیونیستی در مقابل خواست انقلابیون قدس نشان داد که تنها مقاومت و رویایی با این رژیم کارساز است".

وی تأکید کرد که قدس در مبارزات خود با رژیم صهیونیستی لحظه از پای نمی نشیند و از ماجرای دوربین ها و دروازه های الکترونیکی گرفته تا مصلای باب الرحمت و امروز منطقه باب العامود، پیوسته به مبارزات خود ادامه می دهد.

وی از همه فلسطینیها خواست تا با الهام گرفتن از این پیروزی قدس، با یک اقدام ملی، مقدمات برگزاری انتخابات را در این شهر فراهم کنند و روز رأی گیری را به روز مبارزه با رژیم اشغالگر تبدیل کنند.

پربیننده ترین خبرها