پس از اظهارات سفیر رژیم اشغالگر در واشنگتن؛

نقصی در توافق هسته ای نیست؛ ذهنیت اسراییلی ها 'معیوب' است

نقصی در توافق هسته ای نیست؛ ذهنیت اسراییلی ها 'معیوب' است
شنبه 11 ارديبهشت 1400 - 21:25

"اسراییل" همچنان نقش کودک ناز پرورده ای را بازی می کند که با صدای بلند فریاد می کشد تا توجه مادر(آمریکا) را به خود جلب کند؛ زیرا مادر این روزها به او توجهی ندارد و درگیر مساله بازگشت به توافق هسته ای و تصیحیح اشتباهات ترامپ است که به سبب گوش دادن به توصیه های نتانیاهو از توافق هسته ای عقب نشینی کرد و تحریم های گسترده علیه ایران اعمال کرد؛ زیرا گمان می کرد که اینگونه ایران را به زانو درخواهد آورد.

العالم ـ ایران

در حالی که مذاکرات وین می کوشد تا توافق هسته ای را احیا کند، مسئولان اسراییلی همواره با شیوه ای شبیه به "گریه و زاری" درباره مذاکرات وین اظهار نظر می کنند.

ایلی کوهن وزیر اطلاعات رژیم اشغالگر می گوید که "اسراییل به ایران اجازه نخواهد داد که سلاح هسته ای در اختیار داشته باشد . ایران در هیچ کجا مصونیت ندارد. جنگنده های ما می توانند به هر نقطه ای در خاورمیانه والبته ایران برسند".

گلعاد اردان سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن نیز به همان شیوه کوهن گفت: ما گمان می کنیم که بازگشت به توافق بد اشتباه است بلکه اشتباهی بزرگ است و اسراییل در این زمینه با دولت بایدن همراهی نخواهد کرد. این توافق توافقی ناقص و معیوب است.

اردان پس از دیدار با جک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: "پیش بینی ها در اسراییل حاکی از آن است که دو طرف طی هفته های اتی به تفاهم دست خواهند یافت". و در واقع این علت ناخرسندی اردان است. اردان افزود: ما در این نشست توضیح دادیم که "تل آویو آزادی عمل خود را حفظ می کند و خود را ملزم به توافقی نمی داند که در آن طرف نیست".

تمام جهان و در راس آنها قدرتهای بزرگ و از جمله آمریکا می خواهند که با ایران توافق حاصل شود بجز "اسراییل". این رژیم می خواهد ایران پرچم سفید را بلند کند. زیرا از نظر اسراییلی ها ایران حق ندارد به غنی سازی اورانیوم بپردازد و نباید اساسا یک برنامه صلح آمیز هسته ای داشته باشد و برنامه موشکی خود را متوقف کند و از تمام عناصر قدرت خود دست بکشد. و از ایفای هرگونه نقش منطقه ای دست بردارد!!!

" اسراییل" می کوشد قدرتهای بزرگ را متقاعد کند که اگر تلاش نمی کنند که ایران را از همه چیز تهی سازند، باید به "اسراییل" در این خصوص آزادی عمل دهند!! این منطق اسراییلی ها فقط از یک ذهنیت ناقص و معیوب نشات می گیرد. این ذهنیت ترامپ را فریب داد و به نظر می رسد که این ذهنیت دیگر نزد دولت فعلی آمریکا فروغی ندارد؛ دولت فعلی فقط به دنبال حفظ آبرویی است که ترامپ آن را بر باد داده، از این رو تحت تاثیر چنین منطقی معیوب قرار نخواهد گرفت.

پربیننده ترین خبرها