حمد بن جاسم: محمود عباس قدرت را واگذار کند

حمد بن جاسم: محمود عباس قدرت را واگذار کند
دوشنبه 13 ارديبهشت 1400 - 02:30

نخست وزیر سابق قطر ضمن انتقاد از تصمیم رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای تأخیر در برگزاری انتخابات، خواستار استعفای محمود عباس شد.

العالم-قطر

«حمد بن جاسم» نخست وزیر سابق قطر در صفحه توئیتر خود نوشت که بفلسطینیان با اعلام تعویق انتخابات فلسطین از سوی ریاست تشکیلات خودگردان، به نقطه صفر بازگشتند.

وی در ادامه توئیت خود افزود: «دلایلی که محمود عباس را به اتخاذ تصمیم درباره تأخیر در برگزاری انتخابات فلسطین واداشت، برای ما روشن است اما آنچه که می‌خواهم بگویم این است که وی باید در این شرایط کنونی قدرت را به شکل مسالمت آمیز و دموکراتیک منتقل کند».

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اخیرا رسماً اعلام کرده که برگزاری انتخابات فلسطین به تعویق افتاده است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: «تعویق انتخابات تا زمانی ادامه دارد که تضمینی برای مشارکت اهالی قدس اشغالی در انتخابات فراگیر فلسطین، داده نشود».

وی دستور تعویق برگزاری انتخابات فلسطین را با وجود مخالفت‌های صریح گروه‌های فلسطینی صادر کرده است. روز چهارشنبه جنبش حماس بر مخالفت کامل خود با هرگونه تأخیر یا لغو انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین تأکید کرد.

جنبش حماس ضمن مخالفت کامل خود با تعویق یا لغو برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین اعلام کرد که «تنها راه‌حل برگزاری نشست ملی برای بررسی سازوکارهای تحمیل انتخابات در قدس بدون اجازه و یا هماهنگی با رژیم اشغالگر است».

تسنيم

پربیننده ترین خبرها