خطیب زاده در پاسخ به العالم:

آنچه که در مارب اتفاق می‌افتد جدا از کلیات تحولات یمن نیست

آنچه که در مارب اتفاق می‌افتد جدا از کلیات تحولات یمن نیست
دوشنبه 13 ارديبهشت 1400 - 20:07

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به العالم گفت ما نگران تحولات یمن هستیم، یمن در یکی از  بدترین شرایط انسانی قرار دارد و  آنچه که در مارب اتفاق میافتد جدا از کلیات تحولات یمن نیست.

العالم - ایران / سیاسی

خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوال العالم در خصوص تحولات یمن و دیدار ظریف با محمد عبدالسلام اظهار داشت که ما نگران تحولات یمن هستیم، یمن در یکی از بدترین شرایط انسانی قرار دارد.

وی افزود: آنچه که در مارب اتفاق میافتد جدا از کلیات تحولات یمن نیست و آقای گریفیس و کنشگران دیگر میدانند موضوع مارب را باید در چارچوب کلی تحولات یمن دید.

سخنگوی وزارت خارجه خاطرنشان کرد که اگر به واقع اراده جدی برای پایان دادن به وضعیت اسفبار انسانی که برادران و خواهران یمنی ما که در سخت‌ترین روزهای خودشان به سر می برند، وجود دارد باید به همان مسیر اتفاقاً گفته شده صحبت‌های سازمان ملل پیش بروند از جمله عربستان سعودی پایبندی خودش را اعلام کند و همچنین باید رفع محاصره همزمان با آتش بس سراسری در یمن اتفاق بیافتد و دسترسی‌های انسانی فراهم شود

خطیب زاده تاکید کرد که باید گفتگوهای درون یمنی تسهیل شود تا یک دولت فراگیر تشکیل شود، قطعا دولت نجات ملی یمن این مسیر را نه تنها حمایت کرده بلکه نقش موثری در تعریف این مسیرداشته استو آنچه در این ملاقات در عمان صورت گرفته در همین راستا بوده است.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوال دیگر العالم در خصوص برجام گفت: همانقدر که موضوعات منطقه‌ای به کشورهای فرامنطقه‌ای مربوط نمی شود موضوع هسته‌ای هم بین ایران و 5+1 است.

پربیننده ترین خبرها