لحظه به لحظه با قدس | گزارش العالم از درگیری‌های خشونت‌آمیز در داخل مسجدالاقصی/ پرواز بالگردهای صهیونیستی برفراز مسجد الاقصی/ ممانعت اشغالگران از ورود هلال احمر برای کمک به مجروحان/ شمار مجروحان فلسطینی در مسجدالاقصی به 331 نفر رسید

دوشنبه 20 ارديبهشت 1400 - 11:36

نیروهای اشغالگر اسرائیلی، صبح امروز با یورش وحشیانه به مسجدالاقصی، به سمت مرابطین و محافظان این مکان مقدس بمب‌های صوتی و گاز اشک‌آور شلیک کردند.

العالم- فلسطین اشغالی

صبح امروز میان فلسطینیان و نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی در محوطه مسجدالاقصی درگیری‌های شدید رخ داد، براساس گزارش خبرنگار العالم در فسطین اشغالی نظامیان اشغالگر به حرم مقدس یورش برده با تجمع‌کنندگان فلسطینی درگیر شدند، در پی این درگیری‌ها دهها فلسطینی بر اثر اصابت گلوله‌های پلاستیکی از جانب نظامیان رژیم اشغالگر مجروح شدند.

به گزارش خبرنگار العالم، منابعی در قدس اشغالی اعلام کردند که نیروهای اشغالگر گلوله‌های فلزی و صدها بمب صوتی به سمت مرابطین در داخل مسجدالاقصی شلیک کردند.

مسجدالاقصی

این منابع با اشاره به زخمی شدن شماری از مرابطین، خاطرنشان کردند آمار دقیقی درباره زخمی‌ها وجود ندارد.

مسجدالاقصی

به گفته این منابع، مرابطین نیز با سنگ و باتوم با نیروهای اشغالگر مقابله کردند.

منابع مذکور خاطرنشان کردند، بالگردهای اسرائیلی همزمان با یورش گسترده عوامل امنیتی این رژیم به مسجدالاقصی، در آسمان این مکان مقدس به پرواز درآمده‌اند.


آخرین بروزرسانی از تحولات فلسطین و پاسخ مقاومت را در این خبر مشاهده کنید

⭕️وزارت بهداشت فلسطین در غزه، از شهادت 20 شهروند فلسطینی از جمله 9 کودک در بمباران ارتش اشغالگر خبر داد

⭕️ خبرنگار العالم از شلیک چندین راکت از غزه به سوی شهرکهای صهیونیستی خبر داد

⭕️ رسانه های صهیونیستی از به صدا در آمدن آژیر خطر در شهرک صنعتی عسقلان خبر می دهند

23:07| خبرنگار العالم از درگیری های شدید در منطقه الرام در شمال قدس اشغالی خبر داد.


22:00 منابع فلسطینی : درگیری میان نظامیان اشغالگر و جوانان فلسطینی در محوطه مسجدالاقصی

خبرنگار العالم از درگیری در داخل محوطه مسجدالاقصی خبر داد و گفت نیروهای رژیم اشالغگر نمازگزاران را با بمب های گازی و اتش زدن درختان اطراف مسجدالاقصی سرکوب می کند.


20:17 | در حمله اشغالگران صهیونیستی به گروهی از شهروندان در بیت حانون در شمال غزه، سه کودک فلسطینی شهید شدند(بیشتر بخوانید)


19:34 | پایان ضرب الاجل مقاومت | شلیک 30 موشک به سمت شهرک سدیروت/ تمامی اعضای کنست به پناهگاه منتقل شدند/ ناکامی گنبد آهنین ساقط کردن راکت‌های مقاومت (لحظه به لحظه با حمله موشکی مقاومت به سرزمین های اشغالی)


19:33 | ابوعبیده سخنگوی قسام:

- گردان‌های قسام هم اکنون مواضع دشمن صهیونیستی در قدس را در پاسخ به جنایات این رژیم علیه قدس و ساکنان محله شیخ جراح و مسجد مبارک الاقصی هدف حمله موشکی قرار داد.
- دشمن باید پیام این حمله را به خوبی درک کند و اگر جنایات اشغالگران ادامه داشته باشد، مقاومت نیز حملات خود را گسترده‌تر خواهد کرد.


19:32 | مقاومت فلسطین یک گشتی ارتش رژیم صهیونیستی را در نوار مرزی باریکه غزه با یک موشک هدایت‌شونده هدف قرار داد (بیشتر بخوانید).


19:24 | رسانه های رژیم صهیونیستی: شنیده شدن صدای انفجار در نزدیکی گذرگاه بيت حانون-إيريز در شمال نوار غزه


19:08 | «ژان آسلبورن» وزیر خارجه لوگزامبورگ بعد از ظهر دوشنبه در توییتی نوشت: «اسرائیلی‌ها پرچم‌های خود را بر فراز منازل فلسطینی‌ها در شیخ جراح برافراشته و آن‌ها را از منازلشان بیرون می‌کنند. این وضعیت بشدت نگران کننده است. این نگرانی وجود دارد که اسرائیل در پی تهاجم به شرق قدس اشغالی باشد و فلسطینیان را از آنجا بیرون کند»(بیشتر بخوانید).


19:07 | رسانه‌ها از برگزاری نشست کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی همزمان با تشدید تنش‌‌ها در کرانه باختری و بیت‌المقدس خبر دادند.


19:05 | پس از بالاگرفتن درگیری‌ها در قدس اشغالی، ارتش رژیم صهیونیستی از تعلیق رزمایش نظامی خود خبر داد.(بیشتر بخوانید)


18:50 | منابع فلسطینی : از مردم شهر نابلس با بلندگو درخواست شده که بعد از اقامه نماز مغرب و عشا به یاری قدس و مسجدالاقصی و شیخ جراح بشتابند.


18:35 | خبرنگار شبکه العالم از مقابل دروازه باب الاسباط مسجدالاقصی در قدس شریف:

- نیروهای پلیس رژیم اشغالگر دروازه های مسجدالاقصی را به محاصره کرده و از ورود جوانان زیر 40 سال به این مکان جلوگیری می کنند
- اوضاع در قدس همچنان ناآرام است و اکثر دروازه های مسجدالاقصی بسته شده است
- حرکت شهرک نشینان از منطقه القدینه آغاز شده و تا دروازه باب العمود و بخش قدیمی و دیوار براق ادامه دارد
- نیروهای اشغالگر از بمب های صوتی و گازهای اشک آور و گلوله های پلاستیکی استفاده می کنند


18:30 | نیروهای رژیم اشغالگر با یورش به محله باب العامود در قدس اشغالی، مانع از حضور فلسطینیان در این منطقه شدند.

صث


18:21 | مسئولان مقاومت فلسطینی به رژیم اشغالگر اسرائیل تا ساعت شش امشب مهلت دادند تا نیروهای خود را از مسجدالاقصی شریف و محله شیخ جراح بیرون برده و بازداشت شدگان را آزاد کند.


18:15 | منابع فلسطینی : نیروهای دشمن به فلسطینی های مستقر در باب العمود در قدس اشغالی حمله ور شدند.


18:10 | در پی تحولات مسجدالاقصی ، ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل، رزمایش های گسترده خود را که از پریروز آغاز کرده بود، لغو کرد.


18:00 | لحظه شلیک و حمله به سمت زنان حاضر در مسجدالاقصی

2


17:48 | سخنگوی جنبش حماس خطاب به اهالی قدس:

- یورش به مسجدالاقصی، جنگ دینی است و نشان دهنده نازی بودن رژیم اشغالگر اسرائیل است
- رژیم اشغالگر اسرائیل با یورش به مسجدالاقصی ، بهای سنگینی خواهد پرداخت و نمازگزاران باید در این مکان بمانند


17:45 | سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین خطاب به اهالی قدس:

- تجاوز تروریستی صهیونیست ها به مسجدالاقصی بدون پاسخ نخواهد ماند
- اهالی قدس به مقاومت و پایداری خود ادامه دهند و اجازه ندهند که مسجدالاقصی به لقمه ای آماده برای شهرک نشینان تروریست تبدیل شود


17:43 | حمایت وقیحانه نخست وزیر رژیم صهیونیستی از جنایات نظامیانش

نخست وزیر رژیم صهیونیستی از جنایات پلیس این رژیم برای ادامه حملاتش به مسجد الاقصی و فلسطینیان مظلوم در قدس اشغالی به شدت حمایت کرد(بیشتر بخوانید).


17:35 | "بوراک اوزدمیر" آشپز معروف ترک در کلیپی تصویری خطاب به اهالی قدس، گفته است: "قلب و روح من فدای فلسطین و بیت المقدس است. ناراحت نباشید همانا خدا با ما است و ما با شما هستیم."

2


17:27 | منابع فلسطینی: نیروهای اشغالگر اسرائیلی، اعضای خانواده ای از اهالی شیخ جراح در قدس اشغالی بعد از حمله به آنان را بازداشت کرد.


17:22 | هلال احمر فلسطین: افزایش تعداد زخمی ها در درگیری ها با نیروهای رژیم اشغالگر در مسجدالاقصی و اطراف بخش قدیمی قدس به بیش از 331 خبر داد.


17:12 | منابع فلسطینی: بعد از انفجار پهباد بمب گذاری شده در اطراف گذرگاه کرم ابوسالم ، آژیرهای خطر در این منطقه به صدا درآمد.


17:03 | مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل صبح امروز گذرگاه ایریز یا بیت حانون واقع در مرز باریکه غزه را تا اطلاع ثانوی تعطیل کردند.


16:16 | منابع فلسطینی: آغاز تجمع شهرک نشینان صهیونیست مقابل باب العامود با هدف آماده شدن برای یورش به مسجدالاقصی


16:13 | منابع فلسطینی از درگیری میان شهرک نشینان و اهالی قدس در منطقه القرمی در بخش قدیمی قدس اشغالی خبر دادند.


16:12 | اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس:

- مقاومت اماده است و در برابر این تحولات سکوت نخواهد کرد
- درصورتیکه رژیم اشغالگر اسرائیل عقب نشینی نکند، حرف اول را مقاومت خواهد زد و به طرح های شیطانی این رژیم در قدس اشغالی و مسحدالاقصی را نقش بر آب خواهد کرد.
- ملت ما اجازه اجرای طرح های رژیم اشغالگر را در قدس نخواهد داد و به مقاومت ادامه خواهد داد و اجازه نخواهد داد که رژیم اشغالگر اسرائیل و شهرک نشینان به اهداف خود برسند.
- رژیم اشغالگر قدس مسئول تبعات و پیامدهای ناشی از یورش به مسجدالاقصی و تعرض به فلسطینیان است.


16:09 | سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین:

- رهبران و ملت فلسطین هرگز اجازه اجرای طرح‌های اسرائیلی را نخواهند داد

- اقدامات نظامیان رژیم صهیونیستی و یورش وحشیانه آن‌ها به مسجدالأقصی، چالشی جدید برای جامعه جهانی و دولت آمریکاست


16:01 | پخش فریادهای استغاثه از بلندگوهای مسجدالاقصی

بلندگوهای مسجدالاقصی ندای استغاثه‌ این مسجد را پخش کرد و در آن از همه مردم فلسطین از کرانه باختری تا نوار غزه و سراسر این کشور خواست تا به حالت آماده‌باش درآیند و برای دفاع از مسجدالاقصی وارد عمل شوند و به یاری قدس بشتابند.


16:00 | خطیب مسجدالاقصی: اشغالگران با انواع سلاح‌ها «جنگ واقعی» را در مسجدالاقصی رقم زده‌اند

خطیب مسجدالاقصی گفت اتفاقاتی که در این مکان مقدس در حال وجود است، یک جنگ واقعی است که از سال ۱۹۶۷ به این سو سابقه ندارد(بیشتر بخوانید).


15:16 | خبرنگار العالم در فلسطین اشغالی گزارش داد:

- اکثر مسئولان امنیتی رژیم اشغالگر صهیونیستی از نتانیاهو خواسته اند که به تنش های موجود در قدس پایان دهد زیرا در این جنگ پیروز نخواهد شد.

- مردم فلسطین می گویند که تشکیلات خودگردان اقدام مناسبی برای حفظ مسجد الاقصی انجام نداده است.

1


14:49 | خبرنگار العالم از افزایش شمار مجروحان به 305 نفر خبر داد.


14:40 | هلال احمر فلسطین اعلام کرد در یورش نیروهای اشغالگر اسرائیلی به داخل مسجدالاقصی ، حدود 300 نفر زخمی شدند.


افزایش شمار مجروحان فلسطینی در مسجدالاقصی به 215 نفر

نظامیان صهیونیست از صبح امروز با محاصره مسجدالاقصی و حمله به فلسطینی‌ها، آن را به یک میدان جنگ تبدیل کرده‌اند و تاکنون 215 فلسطینی در جریان این حملات مجروح شده‌اند.


ممانعت اشغالگران از ورود هلال احمر برای کمک به مجروحان

از سوی دیگر، جمعیت هلال احمر اعلام کرد، نیروهای اشغالگر مانع از ورود کادر این سازمان در قدس به مسجدالاقصی برای تهیه گزارش و ارائه کمک‌های اولیه به مجروحان شده‌اند.

از ساعات اولیه صبح امروز و همزمان با یورش شهرک‌نشینان و نیروهای امنیتی صهیونیستی به مسجدالاقصی، تنش‌ در این منطقه تشدید شده است.
هزاران نفر از نمازگزاران از بامداد امروز در مسجدالاقصی حضور پیدا کرده‌ و در محوطه‌های آنها شعارهایی در حمایت از مسجدالاقصی سر می‌دهند.


آتش سوزی در ورودی "باب الجنائز" مسجدالاقصی

برخی منابع در قدس اشغالی از وقوع آتش‌سوزی در ورودی "باب الجنائز" واقع در نزدیکی "مصلی القبلی" در مسجدالاقصی خبر دادند.


استقرار نظامیان صهیونیست برای ممانعت از ورود نمازگزاران

نیروهای اشغالگر صدها نیروی پلیس و نیروی اطلاعاتی را برای محاصره البلده القدیمه مستقر کرده اند تا مانع ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی شوند.


ساعت صفر در مسجد الاقصی؛ آغاز انتفاضه بزرگ فلسطینیان

با نزدیکی ساعت صفر طی امروز (دوشنبه)، فلسطینی ها در حالی خود را برای مقابله با بزرگترین اقدام تحریک آمیز در شهر مقدس قدس آماده کردند که مقامات رژیم اشغالگر تلاش می کنند سطح تنش ها را از طریق تعویق زمان اجرای حکم دادگاه عالی درباره خانه های فلسطینی های ساکن منطقه شیخ جراح و بررسی احتمال لغو یورش شهرک نشینان به مسجد الاقصی کاهش دهند.


تجمع اعتراضی اردنی‌ها در برابر سفارت رژیم صهیونیستی در «امان» در حمایت از ساکنان «شیخ جراح»

صدها اردنی در محکومیت اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه ساکنان «شیخ جراح» در قدس اشغالی، در برابر سفارت تل آویو در شهر امان تجمع کردند.


حماس: آتش تجاوز به قدس، دامن صهیونیست‌ها را می‌گیرد

نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تأکید کرد که رژیم صهیونیستی از رهگذر تجاوز به بیت‌المقدس و مسجدالاقصی، با آتش بازی می‌کند.


ادامه خیزش فلسطینی‌ها با وجود سرکوب شدید صهیونیست‌ها

سرکوب شدید ارتش رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در ایام ماه مبارک رمضان نه تنها باعث توقف خیزش آنها نشده، بلکه به شکل فزآینده‌ای در مناطق مختلف به خصوص قدس اشغالی ادامه دارد.


مقامات ارشد پاکستان حمله به مسلمانان در قدس را محکوم کردند

رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر پاکستان در پیام‌های جداگانه حمله به مسلمانان در قدس شریف را محکوم کردند.


مصر سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد

وزارت خارجه مصر در اعتراض به تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در قدس اشغالی و مسجدالأقصی، سفیر این رژیم را احضار کرد.


20 شهید در حملات رژیم صهیونیستی به غزه و محاصره 500 نمازگزار فلسطینی

منابع بیمارستانی فلسطین اعلام کردند که در جریان حملات مستمر رژیم صهیونیستی به غزه، 20 فلسطینی از جمله 9 کودک شهید و ده‌ها نفر هم زخمی شدند.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

حمله مجدد جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه

رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه مناطقی از نوار غزه را هدف حملات هوایی خود قرار داد.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

اولتیماتوم مقاومت به رژیم صهیونیستی؛ «ابوعبیده»: تنها دو ساعت وقت دارید

رهبران مقاومت فلسطین در غزه برای پایان دادن رژیم صهیونیستی به جنایات و تجاوزاتش علیه فلسطینان، ضرب الاجل تعیین کرده‌اند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها