میشل عون: جامعه بین‌الملل جلوی اسرائیل را بگیرد

میشل عون: جامعه بین‌الملل جلوی اسرائیل را بگیرد
سه شنبه 21 ارديبهشت 1400 - 15:42

رئیس‌جمهور لبنان که نامه‌ای از رهبر حماس درباره تجاوزات رژیم صهیونیستی دریافت کرده، خواستار تحرک جامعه بین‌الملل برای توقف جنایات این رژیم شد.

العالم - لبنان

دفتر ریاست‌جمهوری لبنان امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد، در سایه ادامه تجاوزهای رژیم اسرائیل که از چند روز قبل در محله «شیخ جراح» و مسجدالاقصی آغاز شده، رئیس‌جمهور «میشل عون» حوادث اراضی اشغالی را دنبال می‌کند.

بر اساس گزارش «النشره»، عون ضمن اعلام اینکه جامعه جهانی باید مداخله کند و جلوی ادامه تجاوز رژیم اسرائیل را بگیرد، افزود، بدون صلح، عدالتی وجود نخواهد داشت و بدون احترام به حقوق، عدالتی وجود نخواهد داشت.

رئیس‌جمهور لبنان سپس گفت، آواره کردن اجباری و سلب حقوق باعث خشونت و ظلم بیشتر، نقض قوانین و نیز قعطنامه‌های بین‌المللی مربوط به ایجاد دولت مستقل فلسطین با مرکزیت قدس می‌شود.

دفتر ریاست‌جمهور لبنان اعلام کرد، عون نامه‌ای از «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس دریافت کرده که در آن آخرین تحولات اخیر در سایه تجاوزهای رژیم صهیونیستی تشریح شده است.

بر اساس این گزارش، هنیه در پیام مذکور خواستار تحرک فوری برای اتخاذ موضعی قاطع با هدف تجاوز رژیم صهیونیستی و بسیج مواضع سیاسی و دیپلماتیک برای ایستادن در برابر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به ملت فلسطین ومقدسات آن شده است.

رهبر حماس تأکید کرده که ملت فلسطین در قدس که بیش از پنجاه سال است به نیابت از امت عربی و اسلامی از مقدسات دفاع می‌کند به این مسیر خود تا آزادسازی و ایجاد دولت فلسطین با مرکزیت قدس ادامه خواهد داد.

فارس

پربیننده ترین خبرها