اعتراض به مداخلات انگلیس در امور داخلی عراق بالا گرفت

اعتراض به مداخلات انگلیس در امور داخلی عراق بالا گرفت
چهارشنبه 22 ارديبهشت 1400 - 08:25

در پی رخدادهای اخیر عراق و اظهارات سفیر انگلیس پیرامون آن که باعث اعتراضات در صحنه سیاسی و رسانه‌ای این کشور شد؛ رییس مجلس اعلای اسلامی عراق هم از وزارت خارجه کشورش خواست به دخالت لندن پایان داده شود.

العالم - عراق

شیح همام حمودی با انتشار بیانیه ای مداخلات سفیر انگلیس در امور عراق را رد کرد و از وزارت خارجه خواست تا به مداخلات پایان دهد.

این شخصیت برجسته سیاسی و دینی عراق ابراز داشت: ما تأیید می کنیم که انتخابات زودهنگام پارلمان یکی از مهمترین خواسته های مردمی است که در صحنه تظاهرات عمومی کشور مطرح و توسط مقامات عالیقدر درخواست و نیروهای ملی آن را برکت و پارلمان عراق نیز به عنوان تجسم اراده ملی تصویبش کرد بنابراین اظهارات سفیر انگلیس در بغداد مبنی بر اینکه فضای کنونی برای برگزاری انتخابات مناسب نیست را به شدت رد می کنیم و این را دخالت آشکار در امور داخلی کشورمان می دانیم.

رییس مجلس اعلای عراق از وزارت خارجه کشور خواست با رد این اظهارات و برای پایان دادن به چنین دخالت هایی که بدور از پروتکل های دیپلماتیک است، اقدامات لازم را به عمل آورد.
همام حمودی تصریح کرده است عراقی ها کسانی هستند که گزینه های خود را تعیین می کنند و بر اساس منافع عالی کشور تصمیم گرفته و از خارج دستور نمی گیرند.

گفتنی است در پی رویدادهای اخیر عراق از جمله ترور فعال اجتماعی در کربلا و تحرکات بر ضد فعالیت های کنسولی ایران در این استان؛ شمار دیگری از شخصیت های سیاسی و رسانه ای عراق هم انگلیس را متهم به دخالت در امور کشور و ایجاد آشوب کردند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها