قدردانی دمشق از مشارکت سوری‌های خارج از کشور در انتخابات

قدردانی دمشق از مشارکت سوری‌های خارج از کشور در انتخابات
شنبه 1 خرداد 1400 - 12:41

وزارت امور خارجه سوریه از اتباع این کشور در خارج از کشور که در انتخابات ریاست جمهوری به صورت گسترده شرکت کرده بودند، قدردانی کرد.

العالم - سوریه

وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه ای با ابراز قدردانی از سوری های خارج از کشور برای رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد که مشارکت گسترده این شهروندان بیانگر تعلق خاطر عمیق به میهن و پایبندی به یک تصمیم ملی مستقل است.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است که شهروندان سوری مقیم خارج از کشور با حضور در مراکز رای گیری در سفارتخانه های این کشور آرا خود را به صندوق انداختند.

این بیانیه با اشاره به این که شمار معدودی از کشورها که با سوریه دشمنی دارند و در جنگ ناعادلانه علیه آن شریک هستند، از برگزاری انتخابات در سرزمین های خود جلوگیری کردند، نوشته که آنها با این کار سوری ها را از حق قانونی خود محروم کردند.

یک روز پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه برای شهروندان خارجی در سفارت‌خانه‌ها و کنسولگری‌های این کشور در خارج، وزارت خارجه سوریه تأکید کرد که با وجود اقدامات برخی کشورها در محروم کردن شهروندان از حقوقشان، شاهد حضور گسترده مردم سوریه در سراسر جهان برای دادن رأی بودیم.

بیانیه افزوده که این حضور گسترده نشان‌دهنده عمق وابستگی به میهن و مخالفت با انواع سرسپردگی و دخالت خارجی در امور سوریه و پایبندی به تصمیم ملی و پیوند اجتماعی با شهروندان درون مرزهای کشور برای ترسیم آینده سوریه و تحقق عزت و کرامت ملی است.

در این بیانیه با قدردانی از شهروندان سوریه‌ای ساکن خارج از کشور، تأکید شده که آنان نقش مهمی در مشارکت در انتخابات، بازسازی کشور و پشت سر گذاشتن مرحله تروریسم و ساخت آینده درخشان برای سوریه دارند.

انتخابات شهروندان سوری خارج از کشور پنجشنبه گذشته برگزار شد و قرار است انتخابات سراسری در داخل سوریه پنجم خرداد (چهارشنبه) آینده برگزار شود.

افزون بر «بشار اسد»، «محمود مرعی» از نیروهای مخالف داخلی سوریه و «عبدالله عبدالله» در این انتخابات نامزد شده اند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها