رمزگشایی از سروده صدام در مدح قطر!

رمزگشایی از سروده صدام در مدح قطر!
چهارشنبه 5 خرداد 1400 - 18:06

دختر صدام حسین تصویری از "شعر" پدرش در مدح قطر را در صفحه کاربری خود در توییتر منتشر کرد. صدام این "ابیات" را در دسامبر 2005 سروده و زیر آن را امضا کرده است.

العالم- درگوشی

از آنجا که اقدامات و رفتارهای صدام ملعون و اعضای خانواده‌اش مانند دیگر بندگان نیست و رفتارهایشان ناهنجار است و آنها عطش زیادی به قتل و خونریزی و انواع جنایت دارند و هیچ ارزشی به زندگی بشریت قائل نیستند- نگاهی گذرا به رفتارهای صدام و فرزندانش، "رغد"، "عدی"، "قصی"، "برزان"، "وطبان" و "سبعاوی" و نیز دیگر بستگانش موید کامل این واقعیت است-، لذا برخی معتقدند که این شعر صدام که در مدح قطر سروده شده است، نمونه دیگری از این رفتارهای غیرطبیعی این خانواده و در چارچوب سیاست متغیر این رژیم در طی حکومتش در عراق ارزیابی می‌شود.

برخی نیز معتقدند که اقدام رغد صدام به انتشار شعری در مدح قطر در شرایط کنونی دلایل متعددی می‌تواند داشته باشد از جمله، تلاش دختر صدام برای دوستی با رژیم‌های مرتجع عربی و چاپلوسی برای آنها جهت استقبال از حزب بعث صدامی است که دخترش، رغد رهبری آن را در دست گرفته است و نیات او برای بازگشت به قدرت در عراق برای کسی پوشیده نیست. لذا اخیرا بسیار مشاهده شده که رغد صدام به "محمد بن‌سلمان" ولیعهد سعودی و "محمد بن‌زاید" ولیعهد ابوظبی ابراز دوستی و به نوعی از آنها منت‌کشی می‌کند و او که امروز به مدح شیخ تمیم، امیر قطر پرداخته، بعید نیست که فردا نیز با هدف بازگشت به قدرت در عراق، از "جو بایدن" و "بنیامین نتانیاهو" منت‌کشی کند.

گروه سومی نیز شعر صدام ملعون در مدح قطر را با افشاگری‌های "نوری المالکی" نخست‌وزیر اسبق عراق مرتبط می‌دانند. المالکی گفته که برای فراری دادن صدام از عراق تلاش‌های فشرده‌ای صورت می‌گرفت. لذا این تعریف و تمجید از قطر را می‌توان در چارچوب تلاش‌ها برای مجبور کردن قطر برای ورود جدی به عملیات نجات صدام از سرنوشت اجتناب‌ناپذیرش، تعریف کرد.

بدیهی است که قطر به این "شعر و مدح" صدام ملعون وقعی ننهاد؛ زیرا او مجازات و برای همیشه دفن شد. از سوی دیگر، قطر که طی سه در برابر تحریم‌های ظالمانه ائتلاف چهارگانه سعودی، امارات، بحرین و مصر مقاومت کرد، هرگز در دامی که دختر صدام برای این کشور پهن کرده است، نمی‌افتد. از رغد صدام می‌خواهیم دست از این تملق و ریاکاری بردارد و در رسانه‌ها ظاهر نشود و بهتر است اسرار نفرت‌انگیز پدرش و همسر و عموی قاتلش را مکتوم نگه‌دارد و یا اینکه دست‌کم به جراحی‌های زیبایی مشغول شود به‌ویژه اینکه این جراحی‌ها که اخیر بیشتر شده، او را نسخه کامل پدر بدنام و ملعونش کرده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها