کویت: اسرائیل مرتکب جنایت جنگی شده است

کویت: اسرائیل مرتکب جنایت جنگی شده است
پنج‌شنبه 6 خرداد 1400 - 20:14

وزیر خارجه کویت گفت جنایات شنیعی که ارتش رژیم صهیونیستی در غزه مرتکب شده، می‌تواند جنایت جنگی شمرده شود.

العالم - فلسطین اشغالی

«احمد ناصر المحمد الصباح» وزیر خارجه کویت امروز (پنج‌شنبه) گفت که موضع این کشور در خصوص حمایت از فلسطین تا دست‌یابی مردم این سرزمین به حقوق کامل و قانونی خود ثابت است.

احمد الصباح به خبرگزاری رسمی کویت گفت که فلسطینیان باید کشور مستقل خود را در مرزهای ۱۹۶۷ و به پایتختی قدس شرقی تشکیل دهند و موضوع فلسطینی از موضوعات مورد اهتمام و درجه اول سیاست خارجی کویت است.

او در ادامه با اشاره به ۱۲۰ حمله هوایی با استفاده از ۵۲ جنگنده در عرض ۲۵ دقیقه در غزه و شهادت غیرنظامیان و نابودی زیرساخت‌ها و بمباران مساجد، منازل، مدارس و مراکز خبری گفت: «این تجاوز ۱۱ روز به طول انجامید و ۲۵۴ نفر به شهادت رسیدند که ۶۶ نفرشان کودک و ۳۹ تن از آن‌ها زن و پنج تن از شهدا، معلول بودند. در این یورش بیش از ۸۰۰۰ نفر مجروح شدند. بیش از ۱۵۰۰ ساختمان مسکونی و ۵۰ مدرسه تخریب شد و ۷۵ هزار خانواده آواره شدند.»

وزیر خارجه کویت سپس گفت: «جنایت‌های شنیعی که نیروهای اشغالگر اسرائیلی مرتکب شدند، می‌تواند جنایت جنگی شمرده شود. اشغالگران به وسیله زور و ظلم و ستم و تفکر تجاوزگرانه، طی عملیات وحشیانه‌ای علیه برادران فلسطینی در قدس و غزه، دست به کشتار انسان، تخریب بناها، آتش زدن نباتات و درختان زدند و به فریاد کودکان و شیون زنان درمانده توجهی نکردند.»

فارس

پربیننده ترین خبرها