برپایی نماز جمعه در مسجدالاقصی با حضور ده ها هزار فلسطینی/شهادت یک نفر و زخمی شدن ده ها فلسطینی توسط صهیونیستها در کرانه باختری

برپایی نماز جمعه در مسجدالاقصی با حضور ده ها هزار فلسطینی/شهادت یک نفر و زخمی شدن ده ها فلسطینی توسط صهیونیستها در کرانه باختری
جمعه 7 خرداد 1400 - 19:11

رسانه های خبری از برگزاری نماز جمعه این هفته در مسجد الاقصی با مشارکت ده ها هزار فلسطینی خبر دادند.

العالم _ فلسطین اشغالی

شبکه خبری الجزیره اعلام کرد: دست کم ۴۰ هزار نمازگزار امروز نماز جمعه را در مسجد الاقصی به جای آوردند.

این دومین نماز جمعه فلسطینی ها در مسجد الاقصی از زمان برقراری آتش بس اخیر میان گروه های مقاومت و رژیم صهیونیستی است.

همزمان خبرگزاری آناتولی گزارش داد که تظاهرات فلسطینیان در کرانه باختری امروز به درگیری با نظامیان صهیونیست منجر شد.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی برای متفرق کردن تظاهرکنندگان در شهرک «بینا» در جنوب نابلس، گلوله های پلاستیکی و گاز اشک آور شلیک کردند. همچنین در تیراندازی نظامیان صهیونیست یک نفر در بینا در جنوب نابلس به شهادت رسید.

همچنین در جریان درگیری مشابهی که در شهرک «بیت دجن» در شرق نابلس و «کفر قدوم» در شرق قلقیلیه واقع در شمال کرانه باختری صورت گرفت، ده ها تن بر اثر استنشاق گار اشک آور دچار آسیب شدند.

مراد اشتیوی هماهنگ کننده کمیته های مقاومت مردمی در کفر قدوم به آناتولی گفت، نظامیان ارتش اشغالگر برای متفرق کردن تظاهرکنندگان اقدام به شلیک گلوله های پلاستیکی و گاز اشک آور کردند.

فلسطینی ها جمعه هر هفته در برخی روستاها و شهرک های کرانه باختری، راهپیمایی هایی در محکومیت شهرک سازی و ایجاد دیوار حائل برگزار می کنند.

شهرهای مختلف سرزمین‌های اشغالی در هفته های اخیر شاهد دور جدید مقاومت مردم فلسطین بود. اقدامات رژیم صهیونیستی برای تخریب و اشغال محله شیخ جراح در بخش شرقی بیت المقدس و نیز تعرض صهیونیست ها به مسجد الاقصی، موجب آغاز دور جدید درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی و ادامه این درگیری‌ها منجر به اعتراضات جهانی به جنایات صهیونیست‌ها شد.

پربیننده ترین خبرها