دستاورد نیروهای صنعا، فرار مزدوران عربستان از مرزهای جیزان

دستاورد نیروهای صنعا، فرار مزدوران عربستان از مرزهای جیزان
شنبه 8 خرداد 1400 - 15:44

به محض اعلام دستاوردهای نظامی بزرگ نیروهای صنعا در محور جیزان و شکست نیروهای ارتش سعودی و مزدورانشان، هشتگ "وعده ما در مرز" در صدر ترندهای توییتر در یمن قرار گرفت.

العالم-داغ های مجازی

مرکز اطلاع رسانی جنگی یمن اعلام کرد که نیروهای صنعا با انجام عملیات هجومی گسترده ای که یگان‌های رزمی مختلفی در آن شرکت داشتند، بر بیش از چهل موضع نظامی در محور جیزان واقع در عمق عربستان مسلط شدند.

به گزارش این مرکز، ارتش و کمیته های مردمی عملیات هجومی گسترده ای در محور جیزان انجام دادند که در نتیجه آن، ده ها موضع آزادسازی شدند و نیروهای ارتش سعودی و مزدوران ائتلاف متجاوز مستقر در این مواضع شکست خوردند و تلفات و خسارت‌های سنگینی به نیرو‌ها و تجهیزات نظامی آنان وارد شد.

مرکز اطلاع رسانی جنگی یمن افزود: ساعت ۳ بعد از ظهر روز شنبه تصاویر بیشتری از جزئیات عملیات نظامی گسترده در جبهه جیزان که یگان‌های رزمی مختلفی در آن شرکت داشتند‏‌‏، به نمایش گذاشته خواهد شد.

علاوه بر آن، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد امروز (شنبه) اعلام کرد که ارتش یمن با استفاده از دو پهپاد «قاصف k2» پایگاه هوایی «ملک خالد» واقع در منطقه خمیس مشیط را هدف قرار داده است.

وی افزود: این حمله پهپادی در واکنش به ادامه تجاوزات عربستان و محاصره یمن صورت گرفته است.

مرکز اطلاع رسانی جنگی یمن ویدئوهایی را از عملیات نظامی صنعا منتشر کرد که در آن، افسران و سربازان سعودی درحال فرار از مواضع نظامی خود بودند و از حملات موشکی یمن دچار وحشت شده بودند.

دستاوردهای صنعا در پاسخ به جنایت های ائتلاف متجاوز سعودی علیه ملت یمن در استان صعده بود. روز گذشته عربستان با حمله توپخانه ای به منطقه الرقو در شهر مرزی منبه واقع در استان صعده در شمال یمن، 3 کودک را به شهادت رساند.

پس از شکست و فرار نیروهای عربستان و مزدورانشان، کاربران یمنی در توییتر به تمسخر ارتش عربستان پرداختند و ضعف آن را موضوع توییت های خود کردند.

کاربری به نام "سماح الرویشان" در حساب کاربری خود در توییتر نوشت:" سعی کنید تا ساعت سه بعدازظهر امروز زیاد نخندید. زیرا قرار است صحنه های خنده داری از مرز ببینید و بازیگر نقش اول آن هم طبق معمول عربستان است".

این کاربر افزود:" اگر لنز دوربین مرکز اطلاع رسانی جنگی نبود، ارتش سعودی قوی ترین ارتش منطقه و جهان بود".

"ابو مجد المحمودی" نیز در توییتر نوشت: در 24 گذشته ارتش عربستان درس های جدیدی را از هنرهای رزمی یمن آموخته است. صحنه های اکشنی که موجب شادی تماشاگران می شود. مرکز اطلاع رسانی جنگی فردا ساعت سه بعدازظهر این صحنه ها را منتشر خواهد کرد".

پربیننده ترین خبرها