اهمیت مستندسازی عملیات نیروهای یمنی در جبهه جیزان

اهمیت مستندسازی عملیات نیروهای یمنی در جبهه جیزان
شنبه 8 خرداد 1400 - 19:51

خبرنگار العالم در یمن در اشاره به اهمیت عملیات نظامی ارتش و کمیته‌های مردمی در جبهه جیزان در عمق خاک عربستان، تصریح کرد که این عملیات ماهیت هژمونی نظامی صنعا در جریان نبرد با ائتلاف متجاوز سعودی را آشکار ساخت.

العالم- یمن

"علی الذهب" تصریح کرد، نکته مهم درخصوص اهمیت مستند کردن عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی ارائه تصویری از سلاح یمنی است و نکته دیگر نیز تأکید بر این واقعیت است که یمنی‌ها کارت‌هایی در پرونده مذاکره سیاسی دارند؛ چرا که مشابه این عملیات دارای پیامدهایی در سطح میدانی و نیز سطح سیاسی است.

خبرنگار العالم افزود، موفقیت‌آمیز بودن این عملیات تأکید بر این واقعیت است که نیروهای صنعا قدرت یکسره کردن سرنوشت جبهه داخلی را، که به نظر می‌رسد آسان‌تر از عملیات در جبهه‌های مرزی و بسیار مسلحانه است را دارند؛ به‌ویژه که این عملیات علیه برخی فرودگاه‌ها انجام می‌شود امری که قدرت نیروهای یمنی در حمله به مواضع ارتش سعودی را ثابت می‌کند.

طبق این گزارش، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، امروز دست به عملیات تهاجمی گسترده‌ای در محور "الخوبه- وادی جاره" در بخش جیزان زدند.

این عملیات از سه مسیر اصلی مواضع ارتش سعودی در کوه "ام بی سی- تپه‌های الفخیده و التبه البیضاء- القمبوره، العمود، تویلق و شرق قایم صیاب" انجام شد و نیروهای یمنی در جریان این عملیات، به پیشروی‌های بزرگی دست یافته و کنترل کامل این مناطق را در دست گرفتند و خسارات زیادی را به نیروهای دشمن وارد کردند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها