۳۲ کشته و زخمی در حمله به فرماندهی پلیس در افغانستان

۳۲ کشته و زخمی در حمله به فرماندهی پلیس در افغانستان
سه شنبه 11 خرداد 1400 - 11:19

انفجار خودروی بمب گذاری شده و حمله مهاجمان مسلح به ساختمان فرماندهی پلیس شهرستان «بغلان مرکزی» استان بغلان، چهار کشته و ۲۸ زخمی برجای گذاشت.

العالم _ آسیا

«جاوید بشارت» سخنگوی پلیس بغلان امروز اعلام کرد: براثر انفجار یک دستگاه تانک «هاموی» بمب گذاری شده در ورودی فرماندهی پلیس شهرستان بغلان مرکزی چهار نفر از جمله سه نظامی و یک غیرنظامی کشته و ۲۸ نفر از جمله ۲۰ غیر نظامی و هشت نظامی زخمی شدند.

وی افزود: طالبان عصر دیروز پس از منفجر کردن هاموی بمب گذاری شده به ساختمان فرماندهی پلیس بغلان مرکزی حمله کردند و با نظامیان افغان درگیر شدند که براثر آن پنج عضو طالبان کشته و هفت نفر از آن‌ها زخمی شدند.

سخنگوی پلیس بغلان گفت: بیشتر تلفات نظامیان و غیرنظامیان افغان ناشی از انفجارخودروی بمب گذاری شده بود.
یک عضو شورای استانی بغلان نیز اضافه کرد: درگیری طالبان با نظامیان افغان در فرماندهی پلیس بغلان مرکزی تا بامداد امروز ادامه یافت.

همچنین یک دستگاه مینی بوس حامل غیرنظامیان صبح امروز در منطقه «غوربند» از توابع استان پروان هدف انفجار مین قرار گرفت که براثر این انفجار دو نفر از سرنشینان آن زخمی شدند.

منابع امنیتی هم امروز اعلام کردند: «عتیق الله خوستی» یکی از افسران پلیس مبارزه با جرایم سنگین وزارت کشور افغانستان دیشب در حمله افراد مسلح ناشناس در ناحیه دوازدهم امنیتی شهر کابل کشته شد.

از سوی دیگر «وحید الله جمعه زاده» سخنگوی استانداری غزنی امروز اظهارداشت: افراد مسلح ناشناس رئیس سابق اداره آبرسانی غزنی که یکی از بزرگان قومی این استان بود در شهر غزنی مرکز این استان به ضرب گلوله کشتند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها