ملاقات مقامات سازمان جاسوسی انگلیس با "الجولانی"

ملاقات مقامات سازمان جاسوسی انگلیس با
پنج‌شنبه 13 خرداد 1400 - 11:04

یک خبرگزاری بین المللی از ملاقات "ابو محمد الجولانی"، رهبر جبهه تروریستی النصره با یکی از مقامات سازمان جاسوسی انگلیس خبر داد.

العالم - اروپا

خبرگزاری روسی "تاس" به نقل از یک منبع دیپلماتیک در مسکو فاش کرد که "جاناتان پاول"، سخنگوی سازمان جاسوسی انگلیس با "ابو محمد الجولانی"، رهبر گروه تروریستی "هیئت تحریر الشام" (النصره) سابق دیدار کرد و به وی پیشنهاد کرده است که با غرب همکاری کند.

به گفته این خبرگزاری در موضوع اصلی گفتگو در این جلسه، خارج کردن این گروه تروریستی از فهرست گروه های تروریستی سازمان ملل بوده است. همچنین دو طرف درباره ایجاد کانال ارتباطی دائمی توافق کردند.

خبرگزاری تاس به نقل از این منبع گفت که در این دیدار طرف انگلیسی از رهبر این گروه تروریستی خواسته است به "قعالیت های خرابکارانه" علیه کشورهای غربی پایان داده و با آن همکاری کند و در مقابل، نام آن از فهرست گروه های تروریستی حذف می شود.

همچنین از وی خواسته است برای ایجاد وجهه ای مثبت از این گروه با کمک انگلیس و آمریکا، با یکی از روزنامه های آمریکایی گفتگو کند.

الجولانی، پیش از این در فوریه گذشته با مارتین اسمیت، روزنامه نگار آمریکایی در ادلب دیدار کرده بود. شبکه “FRONTLINE” هم بخش هایی از این مصاحبه را در اوایل آوریل گذشته منتشر کرده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها