چرا مغز متفکر صهیونیست ها در هتل اقامت داشت؟

چرا مغز متفکر صهیونیست ها در هتل اقامت داشت؟
دوشنبه 17 خرداد 1400 - 14:06

رژیم صهیونیستی عنصر نظامی بسیار مهمی را از دست داد به طوری که بنی گانتز، وزیر جنگ این رژیم گفته است که ایوان خدماتی را به این رژیم کرده است که هنوز نمی توان درباره آن حرف زد.

العالم - کشکول

در فلسطین اشغالی، بحث چشم در برابر چشم و دندان در برابر دندان، از نظر فلسطینی ها همیشه یک سیاست قابل قبول بوده است .. هر واکنشی ممکن است اهداف مشخص داشته باشد برخی هم ممکن است سرنوشت مقدر کسی باشد. نظیر همان ماجرایی که گریبان "آوی هار ایوان"، رئیس پیشین آژانس هوا و فضای رژیم صهیونیستی شد.

وی در جریان آتش سوزی هتل محل اقامت خود در شهر عکا در مناطق اشغالی 48، به شدت مجروح شده بود. این آتش سوزی همزمان با عملیات شمشیر قدس – که شکست سنگینی را به رژیم صهیونیستی تحمیل کرد – به وقوع پیوست.

رئیس پیشین آژانس هوا و فضای رژیم صهیونیستی در حمله به این هتل دچار سوختگی شدید و خفگی شد و تمام مدت گذشته تحت بیهوشی و تنفس مصنوعی قرار داشت اما دیروز به هلاکت رسید.

شاید فلسطینی ها نمی دانستند که ایوان داخل همان هتلی است که مورد حمله قرار گرفته است و در واقع، این سرنوشت ایوان بود که فلسطینی های معترض را به سمت آن هتل کشاند؛ او با سلاحی کشته شد که در مقایسه با چیزی که خود او برای قتل عام فلسطینی ها و نابودی زندگی در فلسطین اشغالی و قدس شریف ساخته بود، چیزی به حساب نمی آمد.

شاید کسی بپرسد چرا ایوان در هتل اقامت می کرد، پاسخ این سئوال در استراتژی محور مقاومت نهفته است و یکی از رهبران این محور یعنی سید حسن نصر الله در توصیف آن گفته است: "بگذارید نگران باشند". این همان معادله ای که مقاومت در پاسخ به ترور رهبران خود در فلسطین و دیگر کشورهای عربی و اسلامی در مقابل رژیم اشغالگر ایجاد کرده است و وقتی که بر زبان رهبران مقاومت جاری می شود، تبدیل به یک جنگ روانی می شود که خود، بخشی از واکنش است و صهیونیست ها هم با هشدارها و تدابیر پیشگیرانه شان، ناخواسته باعث تقویت آن شده اند.

هار ایوان در رومانی به دنیا آمد و پس از پایان دوره تحصیل، به نیروی توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی پیوست و در گردان های 402 و 404، به درجه افسری رسید.

وی در طول دوران خدمت، با ارتقای تحقیقات توپخانه رژیم اسرائیل کمک کرد و فرمانده پایگاه موشکی نزدیک تأسیسات هسته ای دیمونا در صحرای نقب بود.

او از سال 1995 تا 2004 رئیس سازمان هوا و فضای رژیم اشغالگر بود.

این صهیونیست یکی از مهمترین کارشناسان صنایع پرواز نظامی رژیم اشغالگر بود و در بخش های مختلف اداره های پرواز و جنگ و ماهواره، سمت های مختلفی بر عهده داشت. او همچنین پژوهشگر مرکز مطالعات بگین – سادات در دانشگاه بار ایلان در تل آویو بود.

رژیم صهیونیستی عنصر نظامی بسیار مهمی را از دست داد به طوری که بنی گانتز، وزیر جنگ این رژیم گفته است که ایوان خدماتی را به این رژیم کرده است که هنوز نمی توان درباره آن حرف زد.

در گزارش های ناظران مسائل منطقه ای درباره استراتژی مقاومت در خصوص پاسخ به ترور رهبران خود به این نکته اشاره کرده اند که پاسخ مقاومت به ترور رهبران خود، در هم شکننده و ویرانگر است آنهم در شرایطی که "اسرائیل" توان هیچ واکنشی را ندارد. سیستم پاسخ به ترور رهبران مقاومت یک سیستم کامل و بی نقص و غیر قابل پیش بینی است که توسط خود شهدا تعریف شده است و بارها در مقابل رژیم اشغالگر اجرا شده است.

پربیننده ترین خبرها