اهرم های قدرتمند حماس برای چانه زدن درخصوص تبادل اسیران + ویدئو

دوشنبه 17 خرداد 1400 - 17:08

گردان های قسام تاکید کرد که مقاومت فلسطین اهرم های قدرتمندی برای به ثمر رساندن پرونده تبادل اسیران در اختیار دارد.

العالم ـ فلسطین

گردان های قسام برای نخستین بار یک فایل صوتی از نظامی اسیر اسراییلی در سال 2014 منتشر کردند.

یکی از فرماندهان ارشد گردان های قسام شاخه نظامی حماس تاکید کرد که جنبش حماس اهرم های مهمی برای به ثمر رساندن پرونده مبادله اسیران در اختیار دارد. او گفت: این پرونده مهمترین پرونده بر سر میز مقاومت است.

مروان عیسی در یک برنامه تلویزیونی توضیح داد که مقصود مقاومت از اسیران، تمام اسیران فلسطینی و عرب در زندانهای رژیم صهیونستی است.

وی اظهار داشت: نبرد سیف القدس میان گروه های مقاومت و رژیم اشغالگر که 11 روز به طول انجامید، مرحله مهم و نقطه عطفی است که تبعات گسترده ای خواهد داشت.

در این برنامه تلویزیونی، گردان های قسام برای نخستین بار یک فایل صوتی متعلق به یکی از نظامیان آزاد شده اسراییلی نزد مقاومت را منتشر کردند.

اظهارات حماس و انتشار فایل صوتی جنجال بسیاری در رژیم اشغالگر ایجاد کرد. رژیم صهیونیستی و نهادهای امنیتی و رسانه ای آن این فایل صوتی را جنگی روانی از سوی حماس قلمداد کردند و تاکید کردند که جنبش حماس دست به فریبکاری می زند.

رسانه های اسراییلی نیز اظهار داشتند که طرف های امنیتی و نظامی تحقیق در صحت این فایل صوتی را آغاز کردند.

شبکه 13 تلویزیون رژیم اشغالگر گفت که گمان می رود این فایل صوتی متعلق به "ابراهام منگستو" اسراییلی اتیوپی تبار که در سال 2014 وارد نوار غزه شد و به اسارت گروه های مقاومت در غزه درآمد.

منابع دیگر نیز ادعا کردند که لهجه عبری این فرد در فایل صوتی بیانگر نقص و ایراد در زبان عبری اوست.

گردان های قسام 4 اسراییلی را به اسارت درآورده است از جمله دو نظامی که در حملات تجاوزکارانه اسراییلی ها به غزه در سال 2014 به اسارت درآمدند.

پربیننده ترین خبرها