هشتگ «جاسوس موساد در یمن» ترند شد

هشتگ «جاسوس موساد در یمن» ترند شد
شنبه 22 خرداد 1400 - 19:13

هشتگ «جاسوس موساد در یمن» به محض انتشار فیلم مستند مدارک و اعتراف ها و جزئیات خطرناکترین جاسوس دستگاه اطلاعاتی موساد در یمن، ترند شد.

العالم داغ‌های مجازی

این فیلم مستند را اداره ارشاد اخلاقی یمن با عنوان جاسوس موساد در یمن تولید کرده که به ابهامات خطرناکترین جاسوس موساد در یمن پس از تصمیمش مبنی بر اعزام یکی از بزرگترین افسران خود به ماموریتی فوری در نیمه ژوئن 1971 و با ماموریت فرماندهان اسرائیلی می پردازد.

این مستند به عملیات بازداشت وی توسط رژیم صهیونیستی و بسیج نیروهایش و اعزام گروهی مسلح به صنعا برای نجات یا حذف وی پیش از هرگونه اعتراف به اسرار و اطلاعات می پردازد.

این عملیات برای اولین بار، سندی لو رفته از اداره نظامی جبهه مردمی آزادی بخش فلسطین با عنوان حمله و انهدام نفتکش اسرائیلی کورال سی است و چهار نفر از اعضای جبهه، مسئول انجام این ماموریت شدند.

این مساله مبارزاتی شامل دستورالعمل های کلی درباره روش های اجرای عملیات و مدت زمان آن و نوع برخورد با مسائل غیر مترقبه و در صورت افزایش تعقیب های زمینی و هوایی ، پناه بردن به نزدیکترین ساحل عربی و تسلیم خود با همه سلاح ها به کشور عربی است که بدان پناهنده شدند.

یمن کشور منتخب بود زیرا مجریان عملیات یمن نیم ساعت پس از هدف قرار دادن کشتی بدانجا رسیدند.

نفتکش کورال سی اسرائیل هنگام عبور از منطقه باب المندب مورد حمله واقع شد در ان زمان مقاومت فلسطین چندین عملیات ضد دشمن صهیونیستی و پایگاههایش در فلسطین اشغالی انجام داد اما عملیات باب المندب خطرناکترین مورد بود که به محض رسیدن اخبار عملیات به تل اویو و اقدامات و بررسی ها ، فرماندهان رژیم، موساد را مسئول پرونده یمن کردند و این ماموریت شامل حمله نظامی تادیبی به یمن از طریق جمع آوری اطلاعات از دولت و جامعه بود و هر انچه به پرونده فلسطینی ارتباط داشت.

عملیات باب المندب دلیل اصلی توطئه علیه یمن نبود بلکه این توطئه از زمان خروج اشغالگران بریتانیایی از جنوب یمن بود زیرا بریتانیا در حفظ اشغالگری اش و فشار بر دشمن صهیونیستی بر ضرورت باقی ماندن در عدن یا بریتاینا و حفظ پایگاهی نظامی در عدن یا حتی حفظ جزیره میون یمن ناکام ماند.

فرماندهان اسرائیلی اعلام کردند اگر جزیره میون در دولتی غیر دوست سقوط می کرد این مساله به موضوعی خطرناک تبدیل می شد و استراتژی اسرائیلی مبتنی بر اینکه حکومت یمن دوست اسرائیل برای تامین امنیت دریانوردی است از همینجا شکل گرفت و اگر دولت یمن این چنین نبود رژیم به ترفند دیگری مانند اشغال بندر الحدیده و جزایر یمنی روی بیاورد به همین دلیل موساد تصمیم گرفت یکی از برجسته ترین افسران خود را به یمن اعزام کند .

جاسوس موساد در یمن یکی از برجسته ترین افسران موساد بود به نام باروخ زکی مزراخی بود که هویتی مغربی با نام احمد سعید السباغ را داشت به بهانه اینکه تاجر بازی های کودکان و جهانگردی مغربی است که به عکاسی علاقه دارد السباغ سال 1971 با جعبه توطئه اسرائیل علیه یمن به عدن رفت و عملیات جاسوسی با گرفتن تصاویری از بندر الحدیده و برخی جزایر یمنی آغاز کرد .

وی یک روز پیش از ترک یمن، تصادفی به چنگ یک افسر یمنی به رتبه سروانی افتاد که وی را به نهادهای امنیتی تحویل دادند.و نزدیک بود این جاسوس از دست حکومت به شکلی رسمی فرار کند که با دخالت معاون فرمانده کل نیروهای مسلح یمن اتفاق نیفتاد بنابراین مقامات یمنی تحقیقات خود را از باروخ جاسوس پس از بازداشت آغاز کردند و پرونده های خطرناکی از وی کشف کردند و جاسوس موساد از اهداف اسرائیل در اشغال ساحل غربی و تسلط نظامی مستقیم بر باب المندب سخن گفت که شامل اسرار و اطلاعات طرح ضربه نظامی تادیبی به یمن و انهدام بندر الحدیده و هم چنین گزارش های وی از جامعه یمن قبائل و تعهدات اسلامی و مسائل مربوط به شمال و جنوب یمن بود.

پربیننده ترین خبرها