امروز؛ برگزاری جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات آنگ سان سوچی

امروز؛ برگزاری جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات آنگ سان سوچی
دوشنبه 24 خرداد 1400 - 12:49

جلسه دادگاه آنگ سان سوچی، رهبر برکنارشده میانمار، امروز برگزار می‌شود.

العالم - آسيا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، جلسه محاکمه آنگ سان سوچی، رهبر برکنارشده میانمار، قرار است امروز (دوشنبه) برگزار شود. جلسات دادگاه او تا پایان ماه ژوئیه ادامه خواهد داشت.

همزمان با برگزاری این دادگاه، دولت نظامی میانمار که دولت منتخب سوچی را برکنار کرده است، انتقاد کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در مورد استفاده از سلاح‌های مرگبار علیه معترضان را رد کرد.

آنگ سان سوچی، رهبر حکومت غیرنظامی میانمار که با رأی شهروندان بر سر کار آمد، در پی کودتای نظامی در بهمن سال گذشته برکنار شد.

سوچی -- که خود زمانی با نظامیان وارد ائتلاف شده بود و به رغم تقاضا‌های بین‌المللی در برابر کشتار مسلمانان سکوت اختیار کرد، از سوی دولت نظامی میانمار به «نقض قوانین وضعیت اضطراری به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا در کارزار انتخاباتی سال ۲۰۲۰، وارد کردن غیر قانونی دستگاه‌های بی‌سیم انفرادی برای محافظان خود، استفاده غیرمجاز از رادیوها و انتشار اطلاعاتی که می‌تواند به ناآرامی عمومی منجر شود» متهم شده است.

نظامیان هم‌چنین رهبر برکنارشده میانمار را به دریافت۶۰۰ هزار دلار پول نقد و ۱۱.۴ کیلوگرم طلا به عنوان رشوه متهم می‌کنند اما جدی‌ترین اتهام سوچی نقض یکی از قوانین دوران استعمار موسوم به «اطلاعات محرمانه حکومتی» است که در صورت اثبات آن، مجازاتی تا ۱۴ سال زندان دارد.

میانمار در ماه‌های اخیر صحنه درگیری بین معترضان و نیروهای چریکی این کشور با نیروهای نظامی بوده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها