آیا موشک های غزه بِنِت را هم مثل نتانیاهو سرنگون خواهد کرد؟

آیا موشک های غزه بِنِت را هم مثل نتانیاهو سرنگون خواهد کرد؟
سه شنبه 25 خرداد 1400 - 21:57

بی شک موشک های مقاومت که به عسقلان و اسدود اصابت کرد و به تل آویو هم رسید، نقش بسزایی در تحولات سیاسی اسرائیل خصوصاً سرنگونی کابینه نتانیاهو پس از 12 سال نخست وزیری ایفاء کرد.

العالم - درگوشی

نقش موشک های مقاومت فقط منحصر به تغییر کابینه اسرائیل نشد بلکه معادلات جنگی جدیدی را ایجاد کرد که شاید بِنِت یا لاپید یا خود نتانیاهو هم نتواند در برابرش تاب ایستادگی داشته باشد.

درست است که تغییر ائتلافات و افراد در بدنه قدرت اسرائیل تغییری در سیاست های اشغالگرانۀ این رژیم نخواهد داشت ولی همین تغییرات نشان دهندۀ بروز شکاف های بزرگ در عمق بدنۀ قدرت رژیم می باشد و باعث بی اعتمادی اسرائیلی ها به کابینۀ آتی شده است کابینه ای که مثل کابینه های قبلی از حمایت آمریکا و غرب برخوردار است.

از همین جاست که سیاستمداران صهیونیست شروع به دلجویی از شهرک نشینان صهیونیست کردند و به آنها وعده دادند که شهرک سازی را ادامه خواهند داد و اولین وعده ای که نفتالی بنت روز یکشنبه در کنست پیش از گرفتن رای اعتماد به زبان آورد، ادامه شهرک سازی بود.

ناگفته معلوم است است که مقابله با ایران و جلوگیری از اجرای توافق هسته ای یکی از مهمترین اولویت های سردمداران اسرائیل است زیرا ایران پرچمدار مقاومت در منطقه است و در مسلح کردن نیروهای مقاومت و رساندن تکنولوژی موشک به آنها نقش اساسی دارد .

تأکید بر تقویت سامانه ضد موشکی "گنبد آهنین" نیز یکی از مهمترین مطالب سخنرانی های سران صهیونیستی بود، سامانه ای که ژنرال های اسرائیلی از آن به عنوان سامانۀ شکست ناپذیر یاد می کنند، ناکارآیی خود را در برابر موشک های مقاومت نشان داده و ثابت کرده است.

کابینه نفتالی بنت این روزها روشی را به نام "راهپیمایی شهرک نشینان پرچم به دست در قدس" درپیش گرفته است تا قدرت خود را به رخ دیگران بکشد و نشان بدهد که اهمیتی برای هشدارهای مقاومت قائل نیست ولی نمی داند که با این کارها نمی تواند کاری از پیش ببرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها