رهبر جمعیت اسلامی افغانستان پیروزی آیت‌الله رئیسی را تبریک گفت

رهبر جمعیت اسلامی افغانستان پیروزی آیت‌الله رئیسی را تبریک گفت
شنبه 29 خرداد 1400 - 20:42

رهبر جمعیت اسلامی افغانستان در پیامی با تبریک پیروزی آیت‌الله رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهور ایران، بار دیگر بر تحکیم روابط میان دو کشور ایران و افغانستان تاکید کرد.

العالم - ایران

جمعیت اسلامی افغانستان انتخاب آیت‌الله رئیسی به‌عنوان رییس جمهور ایران را تبریک گفت.

عطامحمد نور رئیس این جمعیت در پیامی گفت: برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات ریاست جمهوری کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران را که در پی آن جناب ابراهیم رییسی به عنوان رییس جمهور جدید جمهوری اسلامی ایران برگزیده شد تبریک می‌گویم.

وی افزود: به عنوان یک رویداد دموکراتیک و مردم سالار به دولت و ملت کشور دوست و همسایه، جمهوری اسلامی ایران مبارک‌باد عرض می‌کنم. آرزو دارم که دولت و ملت ایران به عنوان کشور هم‌فرهنگ و همسایه ما، در سایه مدیریت آقای رییسی به رفاه و آسایش بیشتر دست یابند.

نور در پایان افزود: جمعیت اسلامی افغانستان ضمن سپاسگزاری از همیاری‌های متداوم جمهوری اسلامی ایران به دولت و مردم افغانستان، بر تحکیم و تقویت این روابط بیشتر از پیش تاکید می‌دارد. یکبار دیگر این پیروزی را به دولت و ملت ایران صمیمانه شادباش می‌گویم.

به گزارش فارس، دیروز جمعه ۲۸ خرداد ماه سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری ایران در سراسر کشور و ۱۳۳ کشور خارجی برای انتخاب هشتمین رئیس جمهور برگزار شد. براساس اعلام «جمال عرف» رئیس ستاد انتخابات کشور سیدابراهیم رئیسی با کسب 17 میلیون و 926 هزار رای، به‌عنوان رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران برگزیده شد.

تاکنون شخصیت‌های بسیاری از جمله روسای جمهور روسیه، عراق، سوریه و نخست وزیر پاکستان و بسیاری از مقامات کشورهای دیگر این پیروزی را به آیت‌الله رئیسی تبریک گفته‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها