دشمن مغلوب هوش ایرانیان شد

دشمن مغلوب هوش ایرانیان شد
يکشنبه 30 خرداد 1400 - 14:37

وجه تمایز این دوره از انتخابات ریاست جمهوری ایران از دوره های قبل این است که در سایه محاصره کامل اقتصادی، جنگ روانی، شایعات خارجی ها، نیرنگ آمریکا و تلاش برای تحریف حقایق جاری در ایران با دستاویز قرار دادن تحریم ها برگزار شد. انگار همه این عوامل دست به دست هم داده بودند تا مانع حضور مردم پای صندوق های رأی شوند، اما نتیجه آن طور که آنها می خواستند نشد.

العالم - نظرکده

کارشناسان مسائل استراتژیک معتقدند که الگوی اسلامی و ایرانی تصویری کاملا متفاوت از دموکراسی به جهان ارائه کرده است؛ تصویری که می تواند خود را بازسازی کرده و در همه مراحل، حتی در شرایط دشوار فعلی – که جمهوری اسلامی بزرگترین آزمون تاریخ خود را پشت سر می گذارد - اعتماد مردم را به خود جلب کند.

به گفته این کارشناسان، محافل غربی که برای تغییر نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش می کنند، پس از تشدید تحریم ها و ایجاد بحران اقتصادی و معیشتی برای مردم، انتظار داشتند که نتیجه همه این فشارها بر افکار عمومی ایران را در این انتخابات نظاره گر باشند و اعتقاد مردم به اصل نظام را از بین ببرند. اما نتیجه کاملا بر عکس بود.

کارشناسان این حقیقت را بیانگر سطح درک و آگاهی مردم در جمهوری اسلامی و درک صحیح ملت از موازنه های موجود در جهان و منطقه و داخل کشور می دانند.

آنها خاطرنشان می کنند که بخش قابل توجهی از کسانی که به ابراهیم رئیسی رأی داده اند، همان هایی هستند که در دو دوره قبل به حسن روحانی رأی داده بودند و این بدان معناست که آنچه که مد نظر مردم است درک شرایط سیاسی موجود است نه دسته بندی اصلاح طلب و اصولگرا و این همان چیزی است که رهبر انقلاب اسلامی از آن به عنوان حماسه یاد کرده اند.

در همین راستا اندیشمندان ایرانی مشارکت حماسی مردم در انتخابات ریاست جمهوری را شاهدی بر شکست سیاست فشار حداکثری آمریکا و هم پیمانان منطقه ای اش طی سه سال گذشته می دانند.

کارشناسان تأکید کرده اند که ایرانی ها از سال 2020 تا کنون تحت فشار شدید شبکه های اجتماعی بوده اند؛ طبق گزارش دانشگاه جورج تاون آمریکا، واشنگتن و برخی کشورهای عرب منطقه با فریب افکار عمومی جهان اقدام به تشکیل کارگروه هایی علیه جمهوری اسلامی کرده اند تا عملیات هایی را انجلم دهند که سیاست خارجی شان از عهده آن برنیامده است. اما هوش ملت مسلمان ایران هرگز تحت تأثیر این فریب ها قرار نگرفت.

کارشناسان خاطرنشان کرده اند که برخی سیاست مداران در منطقه و جهان تحت تأثیر لابی های مورد حمایت مراکز تحقیقاتی آمریکا سعی کردند ایران را عامل نا امنی در منطقه جلوه دهند.

کارشناسان با اشاره به روابط محکم ملت ایران با دولتمردانش خاطرنشان کرده اند روز انتخابات ریاست جمهوری در ایران روز حماسه بود زیرا این ملت بود که این فرآیند را مدیریت کرد.

الحمرونی از کارشناسان مسائل منطقه ای گفته است: ملت ایران با مشارکت بیش از 50 درصدی در انتخابات، ضمن بستن دهان دشمنان ایران، در پیامی واضح و روشن به دشمنان، دقیقا شخصیتی را انتخاب کرد که تحت تحریم آمریکاست. و این رئیس جمهور به رغم شرایط اقتصادی دشوار توانست اعتماد ملت و رهبری را جلب کند.

پربیننده ترین خبرها