برای اولین بار:

عربستان عدم تعطیلی مراکز تجاری در هنگام نماز را بررسی می کند

عربستان عدم تعطیلی مراکز تجاری در هنگام نماز را بررسی می کند
دوشنبه 31 خرداد 1400 - 10:07

روزنامه سعودی "عکاظ" اعلام کرد که مجلس شورای عربستان روز دوشنبه تبصره ای را به رای گیری خواهد گذاشت که به موجب آن، تعطیلی مراکز تجاری در هنگام نمازهای روزانه به غیر از جمعه اجباری نخواهد بود. 

العالم-عربستان سعودی

این روزنامه به نقل از منابع دیگر نوشت:" مجلس شورا روز دوشنبه تبصره ای بر گزارش کمیته امور اسلامی و قضایی درمورد گزارش وزارت امور اسلامی را به رای گیری خواهد گذاشت که در آن، از وزارت درخواست شده تا الزامی نبودن تعطیلی مراکز تجاری، پمپ بنزین ها و داروخانه ها در هنگام نمازهای یومیه بجز جمعه را با مراجع ذیربط هماهنگ کند".

این روزنامه افزود:" تبصره مذکور با استناد به برخی توجیهات ازجمله اینکه تعطیلی مراکز تجاری در هنگام نماز پدیده ای است که از چند دهه قبل بین همه کشورهای جهان عرب و اسلام، به صورت منحصر به فرد در عربستان و براساس اجتهادی از یک مرجع دولتی انجام می شود و هیچ منبع قانونی برای آن وجود ندارد. مراکز تجاری مانند بخش های دولتی و خصوصی دیگر برپایه خدمت به مردم و امرار معاش بنا شده اند. آیا ارگان های دیگر در هنگام نماز کار خود را متوقف می کنند؟".

این روزنامه خاطرنشان کرد:" ارائه دهندگان این تبصره معتقدند که تعطیلی مراکز تجاری برای ادای نماز در قرآن ذکر نشده و در سنت پیغمبر اسلام نیز نبوده است. در قرآن کریم هیچ دستوری مبنی بر تعطیلی مغازه ها پیش از آغاز نماز و در میان آن به غیر از روز جمعه ذکر نشده است".

پربیننده ترین خبرها