افشای پیغامی که حماس قاطعانه به آن نَه گفت

افشای پیغامی که حماس قاطعانه به آن نَه گفت
سه شنبه 1 تير 1400 - 12:47

فرستاده ویژه سازمان ملل در دیدار هفته جاری با رئیس دفتر حماس در غزه پیامی از طرف رژیم صهیونیستی برای حماس آورد و با دست رد این جنبش روبه‌رو شد.

العالم - فلسطین اشغالی

«یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه دوشنبه (دیروز) پس از دیدار با «تور وینسلند» فرستاده ویژه سازمان ملل در غرب آسیا گفت: دیدار ما بد بود و ابدا مثبت نبود.

در همین زمینه روزنامه «الاخبار» به نقل از منابع آگاه نوشت، فرستاده سازمان ملل از طرف رژیم صهیونیستی برای حماس پیام آورده که این رژیم تا قبل از پایان پرونده اسرای صهیونیست، اجازه بازگشایی گذرگاه‌ها یا ورود کمک‌های بین‌المللی برای بازسازی غزه یا کمک مالی قطر به این منطقه را نمی‌دهد.

این منابع گفته‌اند، رژیم صهیونیستی خواستار امتیازدهی حماس در پرونده تبادل اسرا، کم کردن از تعداد اسرایی که درخواست آزادی آنها را دارد و نیز کاستن از دیگر شروط است . حماس قاطعانه به این درخواست پاسخ منفی داده و گفته، امکان انفجار وضعیت در نوار غزه روز به روز بیشتر می‌شود.

در ادامه این گزارش آمده، گروه‌های خودجوش مردمی در حال آماده شدن برای اعمال فشار در طول نوار مرزی غزه هستند و ارسال بالن‌های آتش‌زا از غزه به سمت فلسطین اشغالی ادامه دارد.

الاخبار افزود، گروه‌های مقاومت فلسطینی به این اتفاق نظر رسیده‌اند که هر اگر رژیم صهیونیستی به بهانه بالن‌های آتش‎زا، نوار غزه را بمباران کند پاسخی مشابه دهند و شهرک‌های صهیونیستی مجاور غزه را هدف بگیرند.

فارس

پربیننده ترین خبرها