گزارش العالم از راهپیمایی بزرگ کودکان در صنعا

سه شنبه 1 تير 1400 - 16:58

صنعا پایتخت یمن شاهد راهپیمایی بزرگ کودکان برای محکوم کردن مواضع سازمان ملل نسبت به کودکان یمن و خارج کردن نام عربستان از فهرست ناقضان حقوق کودکان بود.

العالم یمن

شرکت کنندگان تجاوز عربستان و سکوت سازمان ملل در برابر جنایت های وحشتناک در حق کودکان توسط ائتلاف متجاوز سعودی را محکوم کردند.

کودکان یمن برای محکوم کردن مواضع سازمان ملل ، در میدان السبعین صنعا تجمع کردند.

در ابتدا کودکان یک دقیقه سکوت کرده و سوره فاتحه را برای کودکان قربانی که به دنبال حملات سعودی امریکایی ها کشته شده بودند ،خواندند.

این کودکان عکس هایی از کودکانی که به دنبال حملات جنگنده های متجاوز سعودی امریکایی به یمن مستقیما و در 7 سال گذشته شهید یا زخمی شده بودند در دست داشتند و تابلوهایی برای محکوم کردن مواضع سازمان ملل و دبیرکل بازنشسته آن در قبال جنایت ها در دست داشتند.

کودکان در این راهپیمایی جنایت های ائتلاف متجاوز امریکا عربستان در همه شهرهای یمن برشمردند و به محاصره اقتصادی و هزاران زخمی و بیمار نیاز به سفر برای درمان در خارج از کشور در سایه موضع خفت بار سازمان ملل در جلوگیری از درمان کودکان اشاره کردند.

این کودکان تاکید کردند ائتلاف آمریکایی انان را می کشد و جنایت هایی در حقشان انجام می دهد .

کودکان از موضع آزادگانی که از مظلومیت یمنی ها دفاع می کردند، تشکر کردند.

کودکان استان الحدیده نیز دیروز راهپیمایی در برابر دفتر سازمان ملل در محکومیت مواضع این سازمان بین المللی در برابر کودکان یمنی برگزار کرده و سکوت سازمان ملل در برابر جنایت های در حق کودکان یمنی توسط ائتلاف متجاوز سعودی و حمایت از قاتلان و جنایتکاران را محکوم کردند.

پربیننده ترین خبرها