افزایش کم‌سابقه بهای جهانی نفت

افزایش کم‌سابقه بهای جهانی نفت
چهارشنبه 2 تير 1400 - 14:31

کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا، بهای جهانی نفت را به بالاترین سطح در بیش از 2 سال اخیر افزایش داد.

العالم _ اقتصادی

به گزارش العالم به نقل از رویترز، بهای جهانی نفت روز چهارشنبه از مرز 75 دلار در ازای هر بشکه عبور کرد که به معنای ثبت رکوردی جدید از اواخر سال 2018 میلادی است.
بر اساس گزارش موسسه نفت آمریکا، ذخایر نفت ایالات متحده با نزولی 7.2 میلیون بشکه‌ای مواجه شده است که فراتر از سطح انتظار تحلیلگران محسوب می‌شود. همین امر، افزایش بهای جهانی نفت را به همراه داشته است.
امروز بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با 81 سنت افزایش، معادل 1.1 درصد، به 75 دلار و 62 سنت رسید که از اکتبر سال 2018 بی‌سابقه است. هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت (پایه آمریکا) نیز با 49 سنت افزایش، معادل 0.7 درصد، 73 دلار و 34 سنت معامله شد که به معنای نزدیک شدن آن به رکورد سال 2018 خود است.
بهای شاخص نفت برنت در سال جاری میلادی بیش از 45 درصد افزایش یافته است. کاهش هماهنگ تولیدات اوپک و کشورهای غیرعضو در کنار بهبود نسبی شرایط اقتصادی ناشی از فروکش کردن بحران کرونا در برخی از مناطق جهان که تقاضا برای نفت را افزایش داده است، از دلایل مهم تقویت بهای طلای سیاه محسوب می‌شود. حالا برخی از مدیران ارشد حوزه نفت از احتمال بازگشت بهای هر بشکه نفت به مرز 100 دلار صحبت می‌کنند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها