مهمترین محورهای کنفرانس مطبوعاتی وزرای خارجه مصر ،عراق، اردن

يکشنبه 6 تير 1400 - 17:50

وزرای امور خارجه مصر ،عراق و اردن در کنفرانس مطبوعاتی خود در بغداد بر ضرورت تقویت همکاری سه کشور برای تحقق آینده ای بهتر برای منطقه تاکید کردند.

العالم – عراق

کنفرانس مطبوعاتی وزرای امور خارجه عراق، مصر و اردن در پایان نشست سه جانبه روسای سه کشور در بغداد برگزار شد.

فواد حسین گفت: برگزاری اجلاس 3 جانبه در بغداد تاثیری مثبت بر استمرار همکاری سه کشور دارد، همه به دنبال همکاری و استفاده از فرصتها در زمینه های مختلف هستند، به ویژه که در این اجلاس درباره همکاری در زمینه های اقتصادی، سیاسی و امنیتی به ویژه در زمینه داروسازی و احداث شهرهای صنعتی بحث و تبادل نظر شد.

ایمن الصفدی گفت: در این کنفرانس درباره تقویت رابطه به منظور تحقق آینده ای بهتر برای ملتهای منطقه گفت و گو شد، ما از عراق برای مقابله با چالشها مختلف و مبارزه با تروریسم حمایت می کنیم به این دلیل که تروریسم خطری برای تمام دنیاست، باید عراق از اختلافات منطقه ای دور شود چرا که تروریسم فقط برای عراق خطرناک نیست بلکه خطری برای همه ما است.

وی امنیت آبی مصر را بخشی از امنیت جهان عرب دانست و گفت که از مصر و سودان در موضوع سد النهضه حمایت می کند و این کنفرانس برای آن برگزار شد که تاکید کنیم در برابر چالشهای مشترک در کنار یکدیگر هستیم.

شکری گفت: مصر آمادگی میزبانی چهارمین اجلاس سران سه کشور در قاهره را دارد و در کنفرانس فعلی راهکارهای تقویت توانمندی اقتصاد عراق برای مقابله با چالشها بررسی شد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها