موساد در قتل فعال اماراتی در انگلیس دست دارد؟

موساد در قتل فعال اماراتی در انگلیس دست دارد؟
دوشنبه 7 تير 1400 - 13:32

همزمان با مرگ مشکوک "آلاء الصدیق" معارض معروف اماراتی در لندن بر اثر سانحه رانندگی، فرزند سفیر سابق آمریکا در فلسطین اشغالی از توافق امارات و اسرائیل برای تاسیس دفتر موساد در امارات خبر داد.

العالم- درگوشی

"جاکوب فریدمن" فرزند "دیوید فریدمن" سفیر پیشین آمریکا در اراضی اشغالی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشته است: هدف نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و "یائیر لاپید" وزیرخارجه به امارات متحده عربی، تشکیل دفتری برای موساد در دبی به خاطر واقع شدن ان در تقاطع خاورمیانه است.

گرچه، عمق رابطه و هماهنگی امنیتی میان امارات و رژیم صهیونیستی به وضوح مشخص است و نیازی به بحث و جدل درباره آن نیست به این دلیل که "عمر بن عبدالعزیز الزهرانی" معارض سعودی پیشتر اعلام کرده بود که تلفن "آلاء الصدیق" معارض و فعال حقوق بشر اماراتی پیش از ترور، توسط یک شرکت اسرائیل هک شد. ولی توییت جاکوب شک را به یقین تبدیل و مقام‌های اماراتی و سعودی را رسوا کرده است که میلیون‌ها دلار در شرکت‌های اسرائیلی پمپاژ می‌کنند تا به فنآوری‌های جاسوسی از شهروندان دست یابند.

این فعال حقوق بشری امارات مدتی در کشور قطر اقامت داشت تا اینکه از دولت انگلیس پناهندگی سیاسی دریافت کرد. با این حال، الصدیق چندی پیش رسماً از دولت امارات تقاضای بازگشت به کشورش را کرده بود. فعالیت‌های الصدیق در زمینه های حقوق بشری و حمایت‌هایش از زندانیان در امارات موجب شده است تا بسیاری از کارشناسان و ناظران سیاسی مرگ او در جریان یک سانحه رانندگی را مشکوک تلقی کنند. "محمد الصدیق" پدر آلاء نیز از سال 2012 به جرم درخواست برای اصلاحات سیاسی در امارات بازداشت شده است.

سازمان "دموکراسی برای جهان عرب" در بیانیه‌ای، از پلیس انگلیس خواست تا اطمینان حاصل کند که هیچ اقدامی غیرقانونی در قتل الصدیق انجام نشده است، با توجه به اینکه امارات ، عربستان سعودی و بحرین فعالان در انگلیس و دیگر کشورها را با خشونت هدف قرار می‌دهند.

واضح است که انگلیس به میدانی برای تاخت و تاز موساد صهیونیستی تبدیل شده است. موساد "ناجی العلی" کاریکاتوریست فلسطینی را در روز روشن در لندن به قتل رساند و همچنین "مردخای وانونو" دانشمند هسته‌ای رژیم صهیونیستی را که فعالیت‌های فوق سری این رژیم در تاسیسات دیمونا را لو داد، از انگلیس ربود و به ایتالیا و از آنجا به فلسطین اشغالی منتقل کرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها