احتمال برخورد جالب ایران و استرالیا در مسابقات انتخابی جام جهانی فوتبال 

احتمال برخورد جالب ایران و استرالیا در مسابقات انتخابی جام جهانی فوتبال 
چهارشنبه 9 تير 1400 - 12:01

اگر ایران و استرالیا در مرحله انتخابی جام جهانی همگروه شوند، بار دیگر پس از 24 سال به مصاف هم خواهند رفت.

العالم _ ورزشی

به گزارش العالم به نقل از آسوشیتدپرس، این احتمال وجود دارد که ایران و استرالیا برای نخستین بار از سال 1997 که در مرحله انتخابی جام جهانی به مصاف هم رفتند، بار دیگر در چارچوب همین رقابت‌ها همگروه شوند. قرعه‌کشی مرحله سوم انتخابی جام جهانی فوتبال در قاره آسیا روز پنجشنبه برگزار می‌شود.
مسابقه برگشت و مشهور ایران و استرالیا که پیروز آن می‌توانست به جام جهانی 1998 فرانسه راه پیدا کند، علی‌رغم برتری 2 گله استرالیا در نیمه اول، با نتیجه تساوی 2 بر 2 در نیمه دوم خاتمه یافت و ایران به جام جهانی فرانسه راه یافت؛ دیداری که 8 آذر سال 1376 برگزار شد. پس از آن و با وجود اضافه شدن استرالیا به کنفدراسیون فوتبال آسیا، این دو کشور هنوز به مصاف یکدیگر نرفته اند.
اما روز پنجشنبه که قرعه‌کشی انتخابی جام جهانی 2022 در قاره آسیا برگزار می‌شود، ممکن است استرالیا با ایران همگروه شود. استرالیا و کره‌جنوبی در سید دوم قرار گرفته اند و این در شرایطی است که ایران و ژاپن -- تیم‌های برتر قاره کهن -- حکم سرگروه را ایفا می‌کنند.
دو تیم برتر از هر گروه شش‌تیمه به طور مستقیم به جام جهانی راه می‌یابند. تیم‌های سوم نیز در یک تک‌بازی به مصاف هم می‌روند و برنده در قالب دو مسابقه رفت و برگشت به مصاف یک تیم از قاره‌ای دیگر می‌رود تا برنده جواز حضور در جام جهانی 2022 قطر را به دست آورد.
استرالیا علاوه بر ژاپن و ایران ممکن است با کشورهایی نظیر عربستان، امارات، عراق، چین، عمان، سوریه، ویتنام و یا لبنان همگروه شود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها