گفت و گوهای آستانه و رفتار متناقض ترکیه و آمریکا

گفت و گوهای آستانه و رفتار متناقض ترکیه و آمریکا
پنج‌شنبه 17 تير 1400 - 18:28

حضور گسترده هیات های مختلف در پایتخت قزاقستان برای شرکت در اجلاس آستانه پیامی به دنیاست مبنی بر اینکه جامعه جهانی به موضوع سوریه اهمیت می دهد و کسی قادر به ایجاد مانع در این مسیر نیست به این دلیل که نشستهای آستانه بر یک هدف تاکید دارد و آن حل بحران سوریه از طریق کمیته قانون اساسی و راهکارهای سیاسی است.   

العالم – تحلیل روز

اما یکی از مهمترین مشکلات در این زمینه، قصد ترکیه برای خارج نشدن از سوریه، استمرار اشغال بخش هایی از سوریه توسط آمریکا و چپاول منابع این کشور توسط کاخ سفید و مزدورانش است.

ترکیه و آمریکا می کوشند با ادامه حمایت از گروههای مسلح وابسته به خود، باعث استمرار جنگ و هرج و مرج در سوریه شوند تا اهداف خود را محقق کنند که این موضوع، نقض آشکار حاکمیت سوریه است.

هدف دیگر ترکیه و غرب از این نوع حمایت، طولانی کردن مدت جنگ به منظور تحت الشعاع قرار دادن پیروزی های ارتش و نظام سوریه در جنگ علیه تروریسم است.
کارشناسان معتقدند که استمرار حمایت ترکیه از گروههای مسلح در ادلب برای آن است که ترکیه بتواند از موضوع بازگشایی جاده بین المللی که از این منطقه می گذرد، به عنوان برگ برنده ای در مذاکرات به نفع مقاصدش استفاده کند به همین دلیل نسبت به وفاداری آنکارا به تعهداتش در مذاکرات قبلی شک دارند و معتقدند در صورت ادامه این سیاست ترکیه، امکان درگیری مجدد در ادلب و حومه آن محتمل است.

اما نظام سوریه به ترکیه اجازه نخواهد داد که بیش از این اقدام به وقت کشی کند و ترکیه را بر سر دو راهی عقب نشینی از اطراف جاده بین المللی حلب لاذقیه یا شروع مجدد درگیری و بازگشایی آن توسط ارتش سوریه با استفاده از زور قرار خواهد داد تا ترکیه، آمریکا و رژیم صهیونیستی بفهمند که از این به بعد نخواهند توانست به تعدی به مناطق سوریه ادامه دهند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها