درگیری‌ها میان قبایل عربی و نیروهای ائتلاف آمریکایی در شرق سوریه

درگیری‌ها میان قبایل عربی و نیروهای ائتلاف آمریکایی در شرق سوریه
شنبه 26 تير 1400 - 11:32

درگیری‌های شدیدی میان قبایل عربی و شبه‌نظامیان تحت حمایت ارتش آمریکا در حومه شرقی دیرالزور واقع در شرق سوریه، از صبح امروز در جریان است و همزمان نیروهای ائتلاف آمریکایی به یکی از سنگرهای قبیله "العکیدات" در این منطقه یورش بردند.

العالم- سوریه

منابع محلی در حومه دیرالزور اعلام کردند که این درگیری‌ها امروز صبح بعد از حمله مسلحانه گروهک‌های مردمی وابسته به قبیله العکیدات و قبایل دیگر به مواضع گروهِ همپیمان ارتش آمریکا در شهرک "ذیبان" آغاز شد که در واکنش به یورش یک گروهک مسلح وابسته به این گروه به این شهرک و قتل شماری از اهالی آن صورت گرفت.

منابع خاطرنشان کردند، عناصر مسلحِ این گروهِ همپیمان ارتش آمریکا همچنین شهرهای "الشحیل" و "هجین" را محاصره کردند.

شهرک‌ها و شهرهای ذیبان، الشحیل و هجین سنگرهای "العکیدات العربیه" محسوب می‌شوند که مخالف کنترل ارتش آمریکا بر چاه‌های نفت در شرق سوریه هستند.

در همین راستا، منابعی تصریح کردند که یک کاروان نظامی جدید شامل خودروهای زرهی "هامر" متعلق به گروه شبه‌نظامی "قسد" به شهر الشحیل در حومه شرقی دیرالزور حمله کردند که بخشی از آن نیز عازم رود فرات شد و موانعی در این منطقه نصب کرد. یورش این عناصر به این شهر باعث ایجاد رعب و وحشت میان اهالی به‌ویژه در میان کودکان و زنان شده است.

از سوی دیگر، منابع قبایلی به خبرنگار "اسپوتنیک" از پرواز گسترده بالگردهای ائتلاف آمریکایی در آسمان منطقه "البصیره" و الشحیل در حومه شرقی دیرالزور خبر دادند.

پربیننده ترین خبرها