ماموریت میقاتی برای نجات اقتصاد نابسامان لبنان

ماموریت میقاتی برای نجات اقتصاد نابسامان لبنان
دوشنبه 4 مرداد 1400 - 21:40

ریاست‌جمهوری لبنان، امروز "نجیب میقاتی" نخست‌وزیر اسبق را مامور تشکیل کابینه کرد.

العالم- داغ‌های مجازی

نجیب میقاتی در دیدار با "میشل عون" رئیس‌جمهور تأکید کرد که ماموریت تشکیل دولت لبنان دشوار است و در صورت همکاری همگانی، این ماموریت موفق می‌شود.

نخست‌وزیر مکلف لبنان اعلام کرد، قرار است کابینه خود را براساس ابتکار عملی فرانسه و در راستای منافع لبنان و اقتصاد این کشور تشکیل دهد.

ملت لبنان که انتخاب شخصیت‌های جدید برای تشکیل کابینه را نقطه امیدی برای حل بحرانِ حل‌نشدنی می‌دانند، همچنین چشم‌انداز روشنی را برای پایان ریشه‌ای شرایط سیاسی پیچیده که به بحران اقتصادی سرعت داده، متصور می‌شوند به‌ویژه که میقاتی تأکید کرد از طرف‌های خارجی تضمین‌های لازم را برای برون رفت از بحران فعلی دریافت کرده است.

بعد از انتخاب نجیب میقاتی به عنوان نخست‌وزیر مکلف، کاربران لبنانی در توییتر هشتگ (#نجیب- میقاتی) را ایجاد کردند.

کاربری به نام "میشل" در توییتی نوشته است: "درست است که از نامزدی #نجیب- میقاتی به دلایلی انتقاد کرده‌ام.. با این حال، اگر می‌تواند بحران اقتصادی را حل و فصل کند (این انتخاب) مبارک باشد. امیدواریم که کشور دچار بحران جدیدی نشود و ما از یک بحران به بحران دیگری منتقل نشویم."

کاربر دیگری به نام "علی مراد" توییت زده و گفته است: "به نجیب میقاتی برای مکلف شدن جهت تشکیل دولت تبریک می‌گوییم. میقاتی تضمین‌ها و وعده‌های خارجی برای حمایت را دریافت کرده است. خداوند او را کمک کند چه بسا که او در کاستن از مصائب و مشکلات موفق عمل کند."

"Usama Farag" نیز نوشته است: "نمایندگان لبنانی میلیادر نجیب میقاتی را به عنوان نخست‌وزیر لبنان انتخاب کردند."

"Hamed minkara" نیز در توییتر خطاب به نخست‌وزیر مکلف نوشته است: "اگر( برای حل بحران) همت کردی به خدا توکل کن."

پربیننده ترین خبرها