آغاز به کار کمیته آشتی در درعا

آغاز به کار کمیته آشتی در درعا
سه شنبه 5 مرداد 1400 - 22:26

عصر امروز سه شنبه به دنبال اعلام کمیته آشتی درعا در سوریه مبنی بر آغاز اجرای توافق جدید صلح در این شهر از روز دوشنبه با نظارت کمیته امنیتی استان، دو هشتگ سوری #درعا و منطقه درعا ترند شد.

العالم داغهای مجازی

خبرها حاکی است حسین الرفاعی رئیس کمیته آشتی درعا در سوریه از آغاز اجرای توافق صلح جدید این شهر از دوشنبه با نظارت کمیته امنیتی استان خبر داد به گونه ای که افزون بر تحویل مقادیر زیادی سلاح سبک و نیمه سنگین از سوی معارضان مسلح و فعال سازی بخش پلیس شهر منطقه درعا البلد 200 نفر تعیین تکلیف شدند.

گفتنی است نیروهای سوری کمی پیشتر روز دوشنبه برای اجرای توافق آشتی وارد درعا شدند.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم در سوریه ،گروههای ویژه ظهر دوشنبه وارد استان درعا شده و مرکزی برای تعیین تکلیف نیروهای معارض مسلح که خود را تسلیم نظام سوریه می کنند، در بخش پلیس منطقه المنشیه همزمان با آغاز تعیین تکلیف افراد تحت تعقیب راه اندازی کردند.

خبرنگار العالم در درعا به نقل از ضرار دندل رئیس پلیس استان درعا از ورود گروههای ویژه به استان درعا و افتتاح مرکزی برای تعیین تکلیف این افراد در مرکز پلیس منطقه المنشیه خبر داد. این در حالی است که وضعیت افراد تحت تعقیب که افزون بر 120 نفر هستند آغاز شده و همزمان دهها سلاح نیمه سنگین و سبک تحویل داده شده است.

گفتنی است یگان های نظامی ارتش سوریه و نیروهای امنیتی با دهها خودروی زرهی و تانک به استان درعا آمده و برای برقراری امنیت و نظارت بر اجرای توافق آشتی در چندین پایگاه مستقر می شوند.

سرتیپ "ضرار دندل " رئیس پلیس استان درعا گفت: یگان های نظامی ارتش سوریه و گروههای امنیتی شامل هزاران نفر با دهها خودروی زرهی و تانک به استان درعا آمده و اجرای ماموریت های فرماندهی امنیتی و نظامی برای برقراری امنیت و نظارت بر اجرای توافق درعا را بر عهده دارند.

دندل افزود: ماموریت نیروهایی که به این استان رسیده اند؛ تقویت امنیت در کل استان و نه فقط درعا و زمینه سازی برای اجرای راهکارهای مناسب و عادلانه و تحویل سلاح و تعیین تکلیف افراد تحت تعقیب است.

پربیننده ترین خبرها