انتقاد شدید پاکستان از دولت کانادا

انتقاد شدید پاکستان از دولت کانادا
دوشنبه 11 مرداد 1400 - 01:17

وزارت امورخارجه پاکستان اتهام عنوان شده علیه این کشور از سوی وزیر سابق امور مهاجرت کانادا مبنی بر تحمیل جنگ نیابتی در افغانستان را به شدت محکوم کرد و با اعتراض به دولت اوتاوا جلوگیری از نوع کارزار تبلیغات مخرب را از مقامات کانادایی مطالبه کرد.

العالم - آسیا

اظهارات اخیر «کریس الکساندر» وزیر سابق مهاجرت کانادا که سفیر سابق این کشور در افغانستان و معاون نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان‌، خشم اسلام‌آباد را درپی داشت.

این دیپلمات کانادایی مدعی شد که پاکستان سال‌ها به دنبال عمق راهبردی در افغانستان بوده و مسوول جان باختن هزاران غیرنظامی افغانستان و همچنین نیروهای خارجی مستقر در این کشور است.

وزارت امور خارجه پاکستان بامداد دوشنبه با صدور بیانیه‌ای سخنان کریس الکساندر را به شدت محکوم و آن را بی اساس و گمراه کننده دانست.

در این بیانیه آمده است: اظهارات وزیر سابق کانادایی حکایت از عدم درک کامل وی از وضعیت افغانستان و نادیده گرفتن واقعیت‌های میدانی است.

مرکز دیپلماسی دولت اسلام‌آباد افزود: جامعه جهانی مواضع پاکستان و نخست وزیر این کشور مبنی بر اینکه افغانستان هرگز راهکار نظامی ندارد بلکه نیاز به حل سیاسی و فراگیر دارد را به رسمیت شناخته و چنین اظهاراتی تاسف بار است.

وزارت امور خارجه پاکستان اعتراض خود را به طرف کانادایی ابلاغ و خواستار اقدامات لازم مقامات این کشور برای جلوگیری از کارزار منفی تبلیغاتی با انگیزه تخریب تلاش‌های صلح شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها