تلاش غرب برای تضمین تداوم عربده‌کشی‌ صهیونیست‌ها

تلاش غرب برای تضمین تداوم عربده‌کشی‌ صهیونیست‌ها
دوشنبه 11 مرداد 1400 - 13:22

مواضع آمریکا و غرب درخصوص هدف گرفتن کشتی اسرائیلی در دریای عمان، تندتر و افراطی‌تر از مواضع اسرائیل در همین خصوص بود و آنها ضمن متهم کردن ایران و اشک تمساح ریختن بر "قربانیان" این حادیه، خواستار پاسخ و انتقامی تند شده‌اند.

العالم- کشکول

چنین موضع‌گیری غربی‌ها تأکیدی دوباره بر این واقعیت است که اسرائیل یک رژیم سیاسی مانند دیگر نظام‌های جهان نیست بلکه آن موجودیتی کاملا "غربی" دارد که بذرش در قلب جهان اسلام کاشته شده است.

"آنتونی بلینکن" وزیر خارجه آمریکا گفت: "بعد از بررسی اطلاعات موجود، ما اطمینان داریم که ایران حمله به کشتی اسرائیلی را انجام داده است.. با شرکای‌مان گام‌های بعدی را بررسی می‌کنیم و با دولت‌های منطقه و دیگر دولت‌ها برای پاسخی مناسب و قریب‌الوقوع رایزنی می‌کنیم."

"دومینیک راب" وزیر خارجه انگلیس نیز ، پیشتر در روز یکشنبه به ایران هشدار داده بود که باید چنین حملاتی را متوقف کند و اعلام کرد که انگلیس در حال همکاری با شرکای بین‌المللی خود برای نشان دادن "واکنشی هماهنگ به این حمله غیر قابل قبول" است. وزیر خارجه انگلیس در بیانیه‌ای مدعی شد که بررسی‌های این کشور نشان می‌دهد که ایران در روز 29 ژوئیه"به احتمال زیاد با یک یا چند پهپاد به نفتکش مرسر استریت در آب‌های بین‌المللی در نزدیکی عمان» حمله کرده است."

موضوع قابل توجه این است که دولت‌های غربی که بدون هیچ دلیل و سندی، انگشت اتهام را به سوی ایران نشانه می‌روند و خواستار پاسخ فوری می‌شوند چرا در قبال تجاوزات اسرائیل به سوریه و کشتار این رژیم در سوریه و عراق و لبنان و نیز در دریارها و اقیانوس‌ها، موضع سکوت اختیار می‌کنند بلکه حتی برای توجیه کردن جنایات‌های صهیونیست‌ها، با یکدیگر رقابت می‌کنند؟!.

اگر چه در این حمله، منافع آمریکا یا غرب هدف قرار نگرفته ولی این طرف‌ها هیستریک‌وار با این حادثه تعامل می‌کنند گویی، به منافع آنها تعرضی صورت گرفته است. این امر تأیید می‌کند که غرب با تمام توان تلاش می‌کند تا تداوم عربده‌کشی اسرائیل و جنایاتش در منطقه را تضمین کند به نحوی که جنگنده‌های این رژیم بدون هیج مانعی همچنان ملت‌های منطقه را بمباران کند تا این ملت‌ها چاره‌ای جز تسلیمِ بدون مقاومت در برابر این رژیم نداشته باشند.

اتهام‌زنی غرب به ایران مبنی بر دست داشتن در حمله به کشتی اسرائیل همچنین به این دلیل مطرح می‌شود که ایران را برای امتیازدهی در مذاکرات هسته‌ای تحت فشار قرار دهد؛ امتیازاتی که غرب برای دستیابی به آن دست و پا می‌زند و هرگز به آن نمی‌رسد.

غرب فراموش کرده است که دولت‌ها و ملت‌ها اسرائیل را رژیمی سست‌تر از خانه عنکبوت می‌دانند و هرگز در برابر آن تسلیم نمی‌شوند، و اتهام‌زنی غرب و آمریکا به ایران هرگز ذهنیت این دولت‌ها و ملت‌ها مبتنی بر اینکه اسرائیل دشمن است نه ایران، تغییر نمی‌دهد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها