وزیر خارجه عمان امروز در تهران

وزیر خارجه عمان امروز در تهران
سه شنبه 12 مرداد 1400 - 11:17

«بدر بن حمود البوسعیدی» وزیر امور خارجه عمان ظهر امروز (سه‌شنبه) در تهران با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود دیدار و گفت‌وگو می‌‌کند.

العالم - ایران

«بدر بن حمود البوسعیدی» وزیر امور خارجه عمان ظهر امروز (سه‌شنبه) در تهران با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود دیدار و گفت‌وگو می‌‌کند.

این نخستین سفر البوسعیدی به تهران پس از تصدی این سمت است. پیش از این یوسف بن علوی وزیر خارجه سابق عمان بارها به ایران سفر کرده بود.

وزیر امور خارجه عمان چندی پیش در گفت‌وگویی با روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» در پاسخ به پرسشی درباره نقش ایران در حل بحران یمن گفت:‌ «ما بر این باوریم که نقش ایران حمایت از تلاش‌ها برای برقراری صلح و ثباتی است که ما خواهان آن هستیم».

سوم مرداد ماه نیز «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر به تهران آمد و با محمدجواد ظریف دیدار و گفت‌وگو کرد. وزیر خارجه قطر در آن سفر همچنین با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب دیدار کرد.

«هیثم بن طارق» سلطان عمان هم پس از پیروزی آیت‌الله رئیسی در انتخابات، در پیامی به وی تبریک گفت.

محمدجواد ظریف به مناسبت عید سعید قربان نیز تلفنی با همتای عمانی خود گفت‌وگو کرده بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران اوایل اردیبهشت ماه نیز در سفر به چند کشور منطقه به مسقط نیز رفت و با همتای عمانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور ویژه سیاسی نیز ۲۵ خرداد ماه در سفر به مسقط با «بدر البوسعیدی» وزیر خارجه سلطنت عمان دیدار و گفت‌وگو کرد.در این ملاقات آخرین تحولات روابط دوجانبه، تحولات یمن و موضوعات منطقه‌ای مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه عمان نیز تلاش‌های این کشور در بحران یمن را گامی برای حل فاجعه انسانی موجود در یمن و ثبات منطقه‌ای خواند.

فارس

پربیننده ترین خبرها