واکنش میشل عون به تجاوزات هوایی رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان

واکنش میشل عون به تجاوزات هوایی رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان
پنج‌شنبه 14 مرداد 1400 - 18:06

رئیس جمهوری لبنان در اولین واکنش خود به حمله هوایی بامداد امروز رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان گفت که این تجاوز اسرائیل نقض آشکار و خطرناک قطعنامه 1701 شورای امنیت و تهدید مستقیم امنیت و ثبات جنوب لبنان است.

العالم - لبنان

دفتر ریاست جمهوری لبنان امروز در بیانیه ای اعلام کرد مسئولان ارتش ، عون را درجریان نتایج تحقیقات مربوط به آنچه اتفاق افتاده و اقداماتی که باید در این رابطه انجام شود، قرار داده اند.

وی تاکید کرد ارائه شکایت به سازمان ملل، گامی است که باید آنرا برای بازداشتن اسرائیل از ادامه تجاوزهایش به لبنان برداشت.

عون افزود: استفاده اسرائیل از نیروی هوایی خود در حمله به روستاهای لبنان ، اولین اقدام از نوع خود از سال 2006 است و نشان دهنده نیات خصمانه این رژیم است که همزمان با تهدیدات مستمر علیه لبنان وحاکمیت این کشور تشدید می شود.

از سوی دیگر، "حسان دیاب" نخست وزیر دولت لبنان هم از وزیر امور خارجه خواست که از نماینده لبنان در سازمان ملل بخواهد که از اسرائیل به خاطر تجاوزگری هایش ، به شورای امنیت شکایت کند.

دیاب در بیانیه ای اعلام کرد: رژیم دشمن (اسرائیل) اولا با نیروی توپخانه ای خود و ثانیا با جنگنده های خود، به طور آشکار به حاکمیت لبنان تعرض کرد و به طور علنی به نقض آشکار قطعنامه 1701 اقرار کرد و موشک هایی را که از اراضی لبنان به شمال فلسطین اشغالی شلیک شد و اهداف نامشخصی داشت ، و هیچ گروهی مسئولیت آنرا برعهده نگرفت، بهانه قرار داد.

دیاب تاکید کرد : این تجاوز جدید وخطرناک ، تهدیدی عمده برای آرامش درمرزهای جنوبی لبنان بعد از تعرض های اسرائیل به حاکمیت لبنان و استفاده از حریم هوایی این کشور برای تجاوز به سوریه به شمار می رود.

دیاب از سازمان ملل و شورای امنیت خواست تا رژیم اشغالگر را برای توقف تجاوزهای مکرر خود به حاکمیت لبنان تحت فشار قرار دهند ، زیرا این اقدامات تجاوزکارانه، قطعنامه 1701 و ثبات حاصله درانجا از سال 2006 را تهدید می کند.

پربیننده ترین خبرها