آیا اشغالگران در تنش افزایی اخیر خود در لبنان موفق شدند؟

آیا اشغالگران در تنش افزایی اخیر خود در لبنان موفق شدند؟
جمعه 15 مرداد 1400 - 18:26

حملات اخیر صهیونیست ها به جنوب لبنان که اوج آن حمله هوایی به برخی مناطق جنوبی بود، موجب از سر گیری بحران نظامی در این جبهه شد.

العالم نظرکده

برخی کارشناسان و ناظران معقتدند اقدام رژیم صهیونیستی در افزایش بحران نظامی در جنوب لبنان و زمان بندی آن برای حمایت از جبهه داخلی لبنان بود که در خدمت به طرح صهیونیستی آمریکایی در منطقه تلاش می کند و راهکارهایی متضاد با نیروهای مقاومت دارد از اینرو با بحران روز 4 آگوست همسوست.

این ناظران افزودند: رژیم صهیونیستی در پاسخ به شلیک سه موشکی که دو فروندش به فلسطین اشغالی نزدیک کریات شمونه اصابت کرد و در واقع پس از حادثه خلده و تنش 4 اگوست لبنان که برای حمایت از نیروهای لبنانی و برخی نیروهای مجری طرح آمریکا صهیونیستی در منطقه بود، حمله نظامی کرد.

این ناظران افزودند: افزایش حملات نظامی اسرائیل به جنوب لبنان دو پیام دارد نخست حمایت از نیروهای داخلی لبنان و پیام دوم نیز به شهرک نشینان کریات شمونه برای ابراز اطمینان به آنان که رژیم صهیونیستی قدرتمند است و می تواند از آنها دفاع کند.

کارشناسان افزودند:حمله اخیر اسرائیل به جنوب لبنان به گفته تحلیلگران اسرائیلی به مناطق غیرمسکونی بوده تا قواعد درگیری را تغییر ندهند و حزب الله را به واکنش وادار نکنند به ویژه که آنان حزب الله را مسئول این بمباران ندانسته بلکه برخی گروههای فلسطینی را بدان متهم کردند.

این ناظران تاکید کردند:قواعد درگیری با اشغالگران صهیونیستی هنوز به دست حزب الله است و مقاومت این قواعد را وضع می کند و این ابتکار هنوز در قبضه آنان است.

این ناظران تاکید کردند اشغالگران صهیونیستی در لبنان در حمله اخیر خود به جنوب لبنان شکست خوردند زیرا نتوانستند به داخل لبنان اطمینان بدهند زیرا همه لبنانی ها حتی نوچه های آمریکا و اسرائیل دریافتند رژیم از ایستادن در برابر حزب الله به ویژه که بخشی از محور محکم مقاومت است، ناتوان می باشد.

از سوی دیگر کارشناسان مسائل راهبردی افزودند:حمله اشغالگران صهیونیستی به جنوب لبنان در خدمت به طرح برنامه ریزی شده برای لبنان از سوی پومپئو وزیر خارجه پیشین آمریکا بوده و لبنان از یک سال و نیم پیش تحت تاثیر آن است.

این کارشناسان افزودند: گروههایی که خواسته یا ناخواسته با سیاست های آمریکا همسو هستند این موشک ها را شلیک کردند که مانند دعوت نامه ای برای رژیم صهیونیستی جهت دخالت در امور لبنان است.

آنان افزودند: اشغالگران صهیونیستی به خوبی می دانند مداخله نظامی آنان بدون واکنش نخواهد بود لذا این حمله به جنوب لبنان خروج از قواعد درگیری به شمار نمی رود.

کارشناسان افزودند حزب الله دارای سه اصل است.اصل اول آمادگی مقاومت در دفاع از لبنان تحت هر شرایطی. اصل دوم خودداری حزب الله از درگیر شدن در هر جنگی است که دشمن زمان و مکان آن را مشخص کند و اصل سوم نیز اینکه حزب الله در عملیات نظامی خود بر اساس جدول اولویت ها حرکت می کند نه برنامه های دیکته شده. بر اساس این سه اصل واکنش حزب الله به حمله اخیر اسرائیل به جنوب لبنان شکل می گیرد و اسرائیل بداند هر حمله به لبنان در محاسبات حزب الله لحاظ خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها