تأکید ظریف بر تداوم همکاری های ایران و نیکاراگوئه

تأکید ظریف بر تداوم همکاری های ایران و نیکاراگوئه
شنبه 16 مرداد 1400 - 14:53

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار وزیر خارجه نیکاراگوئه بر تداوم همکاری های دو کشور در حوزه های مختلف تأکید کرد.

العالم - ایران

«دنیس مونکادا» وزیر امور خارجه نیکاراگوئه که برای حضور در مراسم تحلیف آیت الله سید ابراهیم رئیسی سیزدهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران در رأس هیأتی به کشورمان سفر کرده، صبح امروز (شنبه) در دیدار با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران آخرین تحولات روابط دو کشور و موضوعات مهم منطقه آمریکای لاتین و همچنین مقاومت دو کشور در مقابل یکجانبه گرایی و دخالت برخی طرف هادر امور کشورهای مستقل را مورد گفتگو و تبادل نظر قرار داد.

ظریف در این دیدار با قدردانی از مشارکت هیئت عالیرتبه نیکاراگوئه به سرپرستی وزیر امور خارجه این کشور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری اسلامی ایران، روابط دو کشور در حوزه های مختلف را با اهمیت توصیف و خواستار استفاده از روشهای مناسب برای تداوم همکاریهای فیمابین شد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین به وجوه تشابه مردم دو کشور در حوزه تحمل فشارهای اقتصادی وارده از سوی یکجانبه گرایی ایالات متحده آمریکا اشاره و بر موفقیت بدون تردید مردم دو کشور در این صحنه تاکید کرد.

دنیس مونکادا وزیر امور خارجه نیکاراگوئه نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از دعوت و همچنین حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری اسلامی ایران، به روابط تاریخی دو کشور اشاره و از تلاش های ظریف برای توسعه همکاری های فیمابین در هشت سال گذشته تشکر و قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه ایران در چند روز اخیر با وزرای خارجه عمان، کویت، بنگلادش، بوسنی و معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفت و‌گو کرد.

مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید کشورمان روز پنجشنبه ۱۴ مرداد ماه در صحن علنی مجلس با حضور مقاماتی از حدود ۸۰ کشور جهان برگزار شد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها