برنامه‌های تولیدی «العالم» در ماه محرم

برنامه‌های تولیدی «العالم» در ماه محرم
يکشنبه 17 مرداد 1400 - 16:14

شبکه العالم با آغاز محرم الحرام و ایام عزاداری شهادت حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام و یاران باوفای ایشان بیان معارف حسینی و علوی را که همان معارف قرآنی و اسلامی اصیل و صحیح است برای مخاطبان خود در قالب برنامه های گوناگون از جمله مستند، برنامه زنده ، کلیپ، انیمیشن و زبانگردانی برنامه ریزی کرده است.

العالم-ایران

همزمان با نخستین روز از محرم تا عاشورای حسینی شبکه العالم در برنامه صباح جدید خود در بخش اختصاصی با دعوت از میهمان وکارشناسان دینی و مذهبی نهضت حضرت سيدالشهدا و حماسه‌ جاودان كربلا را از ابعاد مختلف تشریح و تبیین می کند. حضور هنرمندان در زمینه های مختلف از جمله خطاط، نقاش، شاعر و عکاس، ... و بهره مندی از نظرات و نمایش آثار عاشورایی ایشان و همچنین استفاده از فوتو و ویدیوگراف های مربوط به این حوزه از دیگر برنامه های شبکه العالم در ماه محرم است. خبرنگاران شبکه العالم هم در سراسر کشور و جهان علاوه بر تهیه گزارش متناسب با ایام محرم به صورت زنده از اماکن مذهبی در شهرهای مختلف از جمله مشهد، قم، کربلا، نجف و ... گزارش خواهند داد. تهیه کنندگی صباح جدید را محمد فهمی برعهده دارد.

همچنین در این ایام برخی از آیتم های برنامه های تولیدی هاشتاغ، تواصل،صور، الصحافه و نوافذ شبکه نیز رنگ و بوی محرمی به خود می گیرند. پخش مستندهای تولیدی العالم شامل من وحی الطف روایت عاشورا از زبان عکاسان عاشورایی به کارگردانی محمدمعین مقامی، مسرح التعزیة معرفی ابعاد هنری و زیبایی شناسی تعزیه با معرفی تعزیه طفلان مسلم به کارگردانی حمزه علیرضایی، میزبانی خوبان روایت سفر موکب داران عراقی به ایران به کارگردانی محمدباقر حیدری و لبیک یا حسین روایت خادمین امام حسین (ع) از منطقه دولت آباد تهران از زبان محمد لاجوردی نیز برنامه ریزی شده است.

همچنین در شبکه العالم حدود ده برنامه 25 دقیقه ای در مجموع به مدت 250 دقیقه با موضوع آداب و رسوم و سنت و مراسم های مختلف مردم در ایام عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) زبانگردانی و پخش خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها