به این علت ایران از اسد حمایت می کند

به این علت ایران از اسد حمایت می کند
دوشنبه 18 مرداد 1400 - 22:33

جمهوری اسلامی ایران همواره از نظام سوریه به رهبری بشار اسد حمایت کرده است.

العالم - درگوشی

علت این حمایت آن است که تهران، اسد را شخصی می داند که به فکر ملتهای عربی و اسلامی بوده و حامی آرمان فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی و حامیان غربی اش است.

علت دیگر آن است که غربیها از بهبود روابط سیاسی و بازرگانی با دمشق سخن گفتند و اسد از این موضوع استقبال کرد اما پس از مدتی ثابت شد که هر آنچه گفتند دروغ بوده است.

اسد همان شخصی است که حاضر نشد به خاطر بازسازی، سوریه را به بازاری برای کالاهای غربی تبدیل کند.

اسد همان شخصی است که به غرب و جنبش صهیونیسم جهانی اجازه نفوذ در کشورش را نداد و طوری رفتار کرد که هرگز نتوانستند شخصیتش را درک کنند.

اسد همان شخصی است که بدون توجه به محاصره امنیتی و اقتصادی، برای کمک به عراق هیات اعزام کرد.

اسد همان شخصی است که با ایران برای شکست دادن آمریکا در عراق همپیمان شد لذا آمریکا در سال 2005 با کمک تل آویو، رفیق الحریری را به قتل رساند و سوریه و حزب الله را به این ترور متهم کرد.

اسد همان شخصی است که باعث شد تولید ناخالص ملی کشورش در سال 2010 به 68 میلیارد دلار و رشد اقتصادی آن به 5 ممیز چهار دهم درصد افزایش یابد و درصورتیکه جنگ سال 2011 نبود، امروز سوریه کشوری شبیه به تایوان و سنگاپور شده بود.

اسد همان شخصی است که 11 سال در برابر کثیف ترین جنگ جهانی مقاومت کرد و صد کشور شرکت کننده در این جنگ را شکست داد.

سوریه به رهبری اسد بود که در برابر محاصره اقتصادی مقاومت کرد و امروز دلار را کنار گذاشته و با ایران، روسیه و چین برای خرید نفت و تبادل کالا با پول ملی توافق کرده و با این اقدام تحریمهای آمریکا را با شکست مواجه کرده است.

پربیننده ترین خبرها