اشغال المهره یمن...بریتانیای استعمارگر و رسانه های اجیر شده اش

اشغال المهره یمن...بریتانیای استعمارگر و رسانه های اجیر شده اش
سه شنبه 19 مرداد 1400 - 22:52

انگلیس برای توجیه حضور نیروهای ویژه اش در المهره یمن به شیوه همیشگی خود در استفاده از مطبوعات و رسانه های اجیرشده اش روی آورد.

العالم ـ درگوشی

بریتانیا بارها از رسانه ها برای درز برخی اطلاعات استفاده می کند. شب گذشته بریتانیا از دبیر اخبار سیاسی در روزنامه دیلی اکسپرس برای توجیه حضور 40 نفر از نیروهای ویژه اش از جمله متخصصان اطلاعات الکترونیکی در المهره یمن استفاده کرد. این افراد به فرودگاه الغیضه در شرق یمن انتقال داده شدند.

این روزنامه تاکید کرد که یگان SAS با یگان عملیات ویژه آمریکا به منظور کمک در آموزش واحد نخبه در نیروهای کوماندوی ارتش عربستان همکاری می کند. همچنین آورده است که حضور این نیروها برای دستگیری حمله کنندگان به کشتی اسراییلی "مرسراستریت" در خلیج عمان است.

مساله ربط دادن حضور نیروهای انگلیسی در المهره به نفتکش اسراییلی و تلاش این نیروها برای دستگیری مهاجمان و ارتباط آنها با جنش انصارالله در حالی که همه می دانند انصارالله در المهره حضور ندارد، در واقع بهانه ای بیش نیست. و بعید نیست که این نیروها حتی پیش از حادثه نفتکش در المهره حضور داشته اند و حضور آنها در المهره برای دست زدن به اقداماتی پلید است که هیچ ارتباطی با حادثه حمله به کشتی اسراییلی ندارد ـ حادثه ای که آمریکا و رژیم صهیونیستی و انگلیس می کوشند تا آن را به ایران نسبت دهند ـ و چه بسا این نیروهای انگلیسی در طراحی و تدبیر برخی عملیاتها و اقدمات علیه دریانوردی بین المللی در منطقه دست داشته باشند.

کاملاً واضح است که این اطلاعات رسانه ای درز شده در راستای توجیه حضور انگلیسی ها برای همکاری با امریکایی ها و در راستای انجام اقدامی بزرگتر از قبیل اعمال فشار گسترده علیه ایران در خصوص مذاکرات توافق هسته ای باشد.

پربیننده ترین خبرها