دستور طالبان به نیروهای خود مبنی بر عدم حمله به حسینیه ها

دستور طالبان به نیروهای خود مبنی بر عدم حمله به حسینیه ها
سه شنبه 26 مرداد 1400 - 17:22

خبرنگار العالم در افغانستان گزارش داد: طالبان بیانیه ای صادر کرده که در آن به نیروهای مسلح خود دستور داده که به حسینیه های شیعیان استان هرات در غرب افغانستان حمله نکنند.

العالم - آسیا

مجتبی محمد یونس خبرنگار العالم در افغانستان اعلام کرد : طالبان از شیعیان شهر مزارشریف به علت پایین کشیدن پرچم ها و پارچه نوشته های عزای حسینی عذرخواهی کرده است.

یونس گفت که مجریان زن رسانه های افغانستان به محل کار خود بازگشته اند و طالبان اطلاعیه عفو عمومی صادر کرده است تا به مردم اطمینان خاطر بدهد.

خبرنگار العالم افزود: روند انتقال دیپلمات های خارجی از افغانستان از طریق فرودگاه کابل همچنان ادامه دارد و هم اکنون نیروهای آمریکایی در این فرودگاه هستند و همزمان نیروهای مسلح طالبان در بیرون فرودگاه مستقر شده اند.

خبرنگار العالم گفت: نهاد مدیریت امور کابل فرودگاه را که در آشوب های چند روز گذشته کثیف شده بود، تمیز و پاکسازی کرده است .

به گفته خبرنگار العالم، نیروهای مسلح کابل لباس یک دست پوشیده اند و در خیابان های پایتخت مستقر شده اند و از مردم می خواهند که زندگی عادی خود را از سر بگیرند ولی بازگشت زندگی به روال عادی خود با کندی بسیار زیادی همراه است.

پربیننده ترین خبرها