حل موقت بحران سوخت در لبنان + فیلم

يکشنبه 31 مرداد 1400 - 16:14

بنا به اعلام رفتر ریاست جهوری لبنان و ریاست دولت پیشبرد امور، رهبران این کشور به توافق کوتاه مدتی برای حفظ یارانه سوخت دست یافتند.

العالم - لبنان

رهبران لبنان در نشستی با حضور میشل عون، رئیس جمهور این کشور در کاخ بعبدا، به توافق کوتاه مدتی درباره یارانه سوخت دست یافتند.

دفتر ریاست جمهوری لبنان اعلام کرد که این نشست که با استفاده از تکنولوژی زووم با حضور حسان دیاب، رئیس دولت پیشبرد امور، غازی وزنی، وزیر دارایی وریاض سلامه، رئیس بانک مرکزی و همچینین ریمون غجر، وزیر انرژی و آب تشکیل شد، حاضران با درخواست وزیر دارایی از بانک مرکزی لبنان برای تأمین موقت و فوق العاده یارانه سوخت موافقت کردند.

دفتر دیاب اعلام کرد که مقامات در این جلسه درباره تخصیص دلار با نرخ 8 هزار لیره لبنان برای تأمین سوخت به توافق رسیدند.

بانک لبنان پیشتر اعلام کرده بود که تأمین بودجه خرید سوخت طبق نرخ رسمی دلار را متوقف می کند و این به معنای توقف عملی یارانه و روی آوردن به واردات سوخت با نرخ دلار بازار سیاه یعنی حدود 20 هزار لیره است.

به دنبال آن، موجی از نگرانی شهروندان را دربر گرفته و شرکت های سوختی مقدار سوخت توزیع شده را کاهش دادند. در نتیجه صفهای طولانی در مقابل پمپ بنزین ها تشکیل شود.

اما با اعلام خبر حرکت نخستین نفتکش ایرانی به سمت لبنان وسط سخنرانی سید حسن نصر الله، همه طرف ها تصمیم گرفتند که برای کاهش شدت بحران به طور جدی وارد عمل شوند.

در همین راستا حسن فضل الله نماینده مقاومت در لبنان گفت که حرکت این نفتکش همه محاسبات دولت آمریکا و عواملش در لبنان و منطقه را به هم ریخته است و آنها را بر آن داشته تا مردم را از تحریم های آمریکا بترسانند. آنها در واقع می خواهند بر شکست های خود سرپوش بگذراند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها