معاون وزیر دفاع: مسیر تولید تجهیزات دفاعی یک مدار رو به توسعه است

معاون وزیر دفاع: مسیر تولید تجهیزات دفاعی یک مدار رو به توسعه است
دوشنبه 1 شهريور 1400 - 08:29

معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: مسیر تولید تجهیزات دفاعی یک مدار رو به توسعه است و نقشه راه همه تسلیحات و تجهیزات بومی فرآِیند بلوغ آن‌ها تعریف شده است.

العالم - ایران

سردار سرتیپ پاسدار سید مهدی فرحی یکشنبه شب با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی به مناسبت ۳۱مرداد روز صنعت دفاعی با عنوان "ارتقای صنعت دفاعی، راهبردها و افق پیش رو؟"، به تشریح دستاوردها و راهبردهای صنعت دفاعی کشور پرداخت.

وی در آغاز به ماهواره‌بر ذوالجناح اشاره کرد و گفت: این ماهواره‌بر دستاورد بی‌نظیر تاکتیکی است که بر روی خودرو سوار می‌شود و نیازی به ایستگاه پرتابی ندارد.

او در ادامه با اشاره به اینکه موشک‌ها جرم بزرگی دارند، افزود: دشمن قابلیت‌هایی دارد و به طور مرتب آفند و پدافند باید با هم تقابل کند لذا موشک باید به گونه‌ای طراحی شود که از لایه‌ها عبور کند.

معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ادامه به بحث رادارگریزی موشک ها اشاره کرد و گفت: بحث رادارگریزی داستان پیچیده‌ای است و کارهای زیادی در این حوزه انجام شده است.

او ادامه داد: ما امروز توانستیم به افتخارات بزرگ دست پیدا کنیم و توفیق های خوبی حاصل شده است، از سدهای آهنینی که دشمن به حساب خود می‌گوید که لایه‌های دیگر پدافندی را دارد به راحتی می‌توانیم عبور کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه نسخه‌های جدید باور ۳۷۳ در حال طراحی است، گفت: به زودی جدیدترین نسخه آن که همتراز با اس ۴۰۰ یا بالاتر از آن است، رونمایی خواهد شد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها