نقش ولیعهد سعودی در حمله به فرودگاه کابل

نقش ولیعهد سعودی در حمله به فرودگاه کابل
چهارشنبه 10 شهريور 1400 - 16:31

معارض سعودی از حمایت محمد بن سلمان ولیعهد سعودی از گروه تروریستی داعش در حمله به فرودگاه کابل خبر داد.

العالم ـ عربستان سعودی

خبرگزاری تسنیم گزارش داده، یک معارض سعودی خبر داده که منابعی از مخالفان حکومت سعودی در دفاتر و وزارتخانه‌های بن سلمان حمایت ولیعهد سعودی از گروه تروریستی داعش درحمله به فرودگاه کابل را تأیید کرده اند.

منابع وزارت بهداشت افغانستان از افزایش شمار کشته شدگان حمله پنجشنبه شب (4 شهریور ماه) فرودگاه کابل که مهاجم انتحاری خود را در بین مردم منفجر کرد، به ۱۷۰ نفر خبر دادند. شمار زخمی های این حمله نیز ۱۵۰ تن عنوان شده است.

پنتاگون نیز مرگ ۱۳ نظامی این کشور را در این حملات تایید کرده است. آخرین آمار زخمی‌ها در میان نظامیان آمریکایی نیز ۱۸ نفر گزارش شده است.

به گفته این معارض سعودی، محمد بن‌سلمان از طریق این حمله می‌خواست به سه هدف برسد که اولین آنها مقابله با «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا بود، چرا که دولت دموکرات‌ها از پذیرش او و «شاهزاده خالد» معاون وی در وزارت دفاع امتناع کرد.

به گفته وی، هدف دوم این است که ولیعهد سعودی، طالبان را به عنوان یک حرکت درمانده نشان دهد، چراکه به قول خودش نمی‌تواند امنیت شهروندان افغانستان را تأمین کند.

وی هدف سوم ولیعهد سعودی از این اقدام را تلاش ریاض برای این که به جهان نشان دهد که افغانستان تحت حکومت طالبان به «کانون تروریسم» تبدیل خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها