واکنش کاربران شبکه های اجتماعی به آزادی انهار الدیک

واکنش کاربران شبکه های اجتماعی به آزادی انهار الدیک
جمعه 12 شهريور 1400 - 20:15

کاربران شبکه های اجتماعی چندین کشور عربی به خبر آزادی انهار الدیک زندانی فلسطینی از زندان های اشغالگران و پیروزی وی علیه زندانبان واکنش نشان دادند.

العالم داغهای مجازی

هیات امور اسرا و آزادگان فلسطینی روز پنجشنبه اعلام کرد دادگاه نظامی عوفر اسرائیل با قرار مالی 40 هزار شیکل، انهار الدیک را با اقامت اجباری در منزل خانواده اش در غرب شهر رام الله در کرانه باختری آزاد کرد.

گفتنی است انهار الدیک (26 ساله) از روستای کفر نعمه در غرب رام الله در کرانه باختری، هشتم مارس همزمان با روز جهانی زن در حالی که 3 ماه باردار بود بازداشت شد و در شرایط دشواری در زندان های رژیم صهیونیستی به سر برد بدون اینکه شرایط جسمی وی مورد توجه قرار بگیرد.

برخی فعالان شبکه های اجتماعی به ویژه با توجه به شرایط نامناسب و بسیار دشوار وی به دلیل بارداری و امکان عمل سزارین وی ، پویش آزادی وی را راه انداختند.

وی از همه کسانی که به دعوت وی پاسخ دادند تشکر کرد و از همه آزادگان جهان خواست به درخواست همه زنان و مردان اسیر پاسخ داده و آزادی فوری آنان را بخواهند.

وی درباره زایمان در زندان گفت :" لحظات دشواری بود که قابل گفتن نیست هر لحظه تصور می کردم پسرم چگونه به دنیا می آید و در این شرایط زندگی می کند چگونه با ظلم زندانبان ها کنار می آید و از پدرش دور است "

مقامات اشغالگران حدود 4850 فلسطینی 41 خانم و 225 کودک و 540 زندانی اداری را در بازداشت دارند.

فعالان شبکه های اجتماعی از آزادی انهار الدیک ابراز شادی و تاکید کردند باید برای آزادی دیگر اسرا و نجاتشان از شرایط نامناسب زندان تلاش کرد.

کاربران بر قدرت و پایداری انهار و دفاع اسرا از مساله فلسطین در سایه ذلت برخی دولتهای عربی عادی سازی که هیچ اهمیتی برایشان ندارد، تاکید کردند.

خالد مشعل رئیس جنبش حماس، جنبش جهاد اسلامی و هیات هماهنگی لبنان و فلسطین برای اسرا و آزادگان نیز در تماس تلفنی با انهار الدیک آزادی وی را به وی و ملت فلسطین و همه آزادگان جهان تبریک گفتند.

پربیننده ترین خبرها